Hjälp!Hur få ur plupparna ur broddhålen??

Sv: Hjälp!Hur få ur plupparna ur broddhålen??

Förstår inte heller det. Det är väl inte affärens fel att du inte får broddhålen fria? :eek:

KL

våran hovis gav förslaget att spruta i silikon i broddhålen, så det provade vi med i år super smidigt bara att ta en söm i kanten och vicka lite så ploppar den ur :)
Annars går det väl med bomull...

sånna brodd pluggar ÄR super bra, men då bara om man har dem t ex på väg till tävling och då att man inte skruvar dom helt in utan låter dom sticka ut en mm. då är det lätt att skruva ut dem igen, men att skruva i och låta dem vara där i några dagar innan man broddar är dömt att misslyckas (Been there, done that :p). men om du skruvar/spikar i ett metall föremål och drar/ skruvar ut dem igen med en tång borde nog fungera.

är nog inte likadana du menar nu som jag har, min går inte skruva.
Är bara svarta gummiploppar som ska tryckas i hålen som en plopp.

Menar du allvar?? :eek:

Haha nej självklart inte.
men tillverkaren av dessa kanske borde få sig en läxa :devil:

Jag frågade faktist kassörskan när jag köpte dem dem hur tanken med dessa va.. alltså hur man ska få ut dem, hon hade faktist inget svar.
Men hon antog att det bara va o ta nått o pilla ur dem med..

har btw fortfarande inte fått ur dem..sitter som betong i hålen GGRR

Förstår inte heller det. Det är väl inte affärens fel att du inte får broddhålen fria? :eek:

Det är ju dem som säljer dessa ploppar som inte går få ur!.. med andra ord funkar de ju inte till de ändamålet som de gör reklam för att de ska göra.

Om du köper ett par skor som ska va vattentäta och de visar sig läcka in direkt så går du ju tebax till butiken..de håller ju inte va de lovar!
Så varför skulle man inte kunna gå tebax till butiken ang detta??

Obs! Nu ska jag inte göra det men om jag gjorde de så tycker jag inte det är nått fel på det.. är de som säljer produkten!

Ta med en korkskruv till vi ses så kör vi varmvatten och drar ur dem, sen kanske du ska låta bli att stoppa saker i hålen :p

Puh, jag blev lite förskräckt där ett tag,vilken tur att du inte menade allvar :)

Har du prövat att skruva i en helt vanlig skruv i pluppen och sedan dra ut den med tång eller hammare? Det ger bäst resultat med en självborrande plåt eller träskruv, men har du sån "tur" att pluppen inte gängar med så kan det funka med vilken skruv som helst.

Senast ändrad:

Jag har fått ur 8 st nu :laugh:

Efter många svordomar och myckeeeet tid så lyckades jag med en ny söm få ur dem..men de va INTE lätt!!

Nu har jag bara 8 kvar..men de får vänta då ryggen o knäna o fingrar höll på o säcka ihop efter dessa:devil:

Btw så va jag på stället jag köpte dem på idag och berättade mitt dilemma om dessa ploppar de sålde.. hon tacka för infon o sa hon aldrig skulle testa dem själv :laugh:

Ta med en korkskruv till vi ses så kör vi varmvatten och drar ur dem, sen kanske du ska låta bli att stoppa saker i hålen :p

Haha..lovar! jag brukar ju aldrig stoppa saker i hålen annars och tänker inte görat igen heller :bow:

Man kan prova att sätta i två söm lite på var kant av gummibiten,sen tar man en skiftnyckel eller en platttång skruvar med.

Tyckte allt att det funkade bra! de fick sitta tills det var behov sen så fick broddarna sitta i i stället.

En annan variant, som är billigare, är de där gula hörselpropparna som är värdelösa som hörselskydd. Men till detta funkar de utmärkt!

Ptr

KL

Tant häst skoddes i måndags och utan att tänka migför satte jag in "plupparna" i broddhålen, jo tjena att jag inte fick hjärnblödning när jag kom på denna tråden och lyfta hoven och ser hur har dem åkt låååångt in i hålen:cool::p

Skuggan_ i ett nötskal.

KL

Tant häst skoddes i måndags och utan att tänka migför satte jag in "plupparna" i broddhålen, jo tjena att jag inte fick hjärnblödning när jag kom på denna tråden och lyfta hoven och ser hur har dem åkt låååångt in i hålen:cool::p

Skuggan_ i ett nötskal.

Haha ajdå! Om du tar ur dem ganska snart kanske de är lättare att få ur dem än va de vart för mig.

Jag fick ut mina sista idag!!!!! ont som fasen i knän och fingrar av detta pillande med söm för o få ur dem.. de satt som sten men nu är de alla ute iallefall, tog bara 3 dagar o massa svordomar :devil:

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 519
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning T*san också, jag skodde min lille pojk i onsdags på klinken som vanligt. Han fick snösulor på och fina skor, han går utan bak just nu... 2
Svar
25
· Visningar
5 319
Senast: cowgirl73
·
F
Träning Har ett fullblod på 10 år som jag har lite problem med. Han har gjort detta länge, med massa människor, och kommit undan. Vi är ute och... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 550
Senast: mackan
·
K
Hästvård Jag fick ta ur broddarna bak (4/hov) :( eftersom det skulle komma en ny häst i hans hage. I panik tryckte jag i bomull i broddhålen...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka