hjälp! kan inte bestämma mig:S

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 993
A

annaaa

det är så att vi hittat en m&n dressyrsadel skiitful verkligen brun gammal så färgen har blivit lite prickig osv på bakvalvet. men den ligger perfekt på min häst opch vi får den för ett bra pris.. så jag tänkete att jag börjar emd dxen spara pengar köper en finfin hoppsadel i höst och sedan p, ca ett ¨r en ny dressyr men grejen är att jag står i ett område där man ser ner på alla med lite fulare utrustingn och det gör ju inte saken bättre av att jag har en travare--.. vad tycker ni jag ska göra?!

glömde altenrnativ två;P haha
att jga väntar har sadeln som inte ligger bra och köper en fin hoppsadel redan i juli ist.. och rider bara i den tills om ca ett år då ajg skaffar dressyrsadle

så svårt att jag inte kan låta bli att bry mig om vad alla tycker!_:S

Sv: hjälp! kan inte bestämma mig:S

Tycker absolut du ska köpa den!
Huvudsaken är att den ligger bra och att du tycker den är skön!

Skit i vad andra tycker fast det kan vara svårt!
Man ser ju ända inte så mycket av sadeln... ett snyggt schabrak på bara :D

Så köper du hoppen i höst o har kvar dressyren o använder den när andan faller på!

Stå på dig!!

tack för svar:) jo det är ju just det att den är snmygg överallt utom bakvalvet det man ser;P haha ..´jo det är ju det jag vill göra stunta i vad alla tycker så jobbigt att det ska vara så svårt bara!

Det väsentliga är ju inte hur utrustningen ser ut utan kunskap, eller hur :idea:? Och därför väljer du självklart en sadel som ligger bra tycker jag!

valet är ju inte ett dugg svårt, du har hittat en sadel som både passar din häst och plånbok och du vill inte ha den för att den är ful... :confused:

så jag tänkete att jag börjar emd dxen spara pengar köper en finfin hoppsadel i höst och sedan p, ca ett ¨r

glömde altenrnativ två;P haha
att jga väntar har sadeln som inte ligger bra och köper en fin hoppsadel redan i juli ist.. och rider bara i den tills om ca ett år då ajg skaffar dressyrsadle

alltså. snälla!
ta en minut extra när du skriver ett inlägg, så att man förstår vad du skriver!

[...] men grejen är att jag står i ett område där man ser ner på alla med lite fulare utrustingn och det gör ju inte saken bättre av att jag har en travare--.. [...]

Alltså... Egentligen vem bryr sig, har de uttryckligen sagt att man inte ska ha en travare, eller "ful" utrustning? Tycker många inbillar sig att man ska få skit bara för att man har fel saker. Men till din fråga, det viktigaste är att man trivs med det man har, sen spelar utseendet mindre roll. Har du hittat en sadel som passar bra, och ni får till ett bra pris förstår jag inte ens att du funderar över saken.

Köp dressyrsadeln som passar bra. En sadel blir aldrig ful om den passar och ligger bra. Smörj upp den och ha matchande utrustning till så kommer ingen att reagera ifall du är orolig för det.

En sadel som passar gör att man ibland får en helt annan häst. Det är roligare att jobba och rida med hästen när utrustningen passar.

Om du tänker efter lite grann....vad är viktigast...att din häst mår bra och har utrustning som passa och som h*n ni kan arbeta bra i, eller var folk omkring tycker....
"Kolla min nya snygga sadel! Den är skitcool, passar inte ett dugg och hästen har ont i ryggen, får skavsår och lider när vi är ute och rider, men skit i det! Bara folket i stallet tycker den är snygg!"...
Eh...tror inte det...

Jag tror inte en snygg sadel kommer att öka gillandet av din häst.
// Linda

Det finns ju läderfärg om du inte vill ha den som den är. Klart du ska köpa den om den ligger bra och är skön.

Jag skulle hellre haft en sadel som låg bra på min häst än en sadel som är snyggare. Köp sadeln om den ligger bra.
Sen finns det som sagt läderfärg du kan färga sadeln med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka