hjälp? långt..

Sv: hjälp? långt..

jamen dåså då är ju allt bra, jag tolkade ditt ursprungs inlägg som att problemet var rätt stort.

men utan ponnyn så kommer min stora häst få fnatt och skena runder om hon ska gå ensam.

jag vet inte vad jag ska göra, shettisen och den gamla ponnyn har gått tillsammans i mer än 10 år, Och min stora häst är mycket dominant och ska hon umgås med andra hästar så ska det vara på hennes villkor.
AAH! jag känner att allt faller ur händerna på mig, jag vill inte egentligen förlora min ponny, men han mår ju dåligt. och nu när jag äntligen börjat komma igång med min stora hästs träning så kommer nu grannens kor att flytta till en ny hage 50 m från vår.

okej hon kommer kanske inte att tok skena, men hon kommer att vandra konstant + gnägga och det är inte heller så roligt :(
och då jag inte vet hur hon kommer att reagera så känns allting väldigt mycket större än vad det är... hästen har ju aldrig gått ensam och jag vill inte att hon ska börja vara otrygg och vandra runder igen.

Jag har två hästar, och visst blir den ena lite orolig om den blir själv. Valacken vandrar/ibland springer/ samt gnäggar, men, jag anser att han får klara sig själv de få timmar i veckan då jag rider den andra hästen.
Visst skulle det vara bra med en sällskapshäst, men jag resonerar som så att det blir för mycket jobb med ÄNNU en till häst. Dessutom är jag riktigt trött på sjuka/skadade hästar, och vill inte riskera att ha ännu ett djur som kan kosta multum i veterinärräkningar.

*KL*

Gör en gruspaddock eller annan gräsfri hage åt shettisen som redan sagts. Är väl bara bygga med 4 trådar och plank? Eller som mackan föreslog flyttbart.

Så har shettisen den permanenta hage den har nu, och en till permanent på den kofria.

Blir dock inte klok på om problemet 'bara' är korna, eller att den stora inte kan gå själv? Är det det sistnämnda är det ju ett jättestort problem den dag shettisen dör eller behöver vara på klinik t ex.

problemet är nog lite av varje. blir knappt klok på det själv längre :/
den dag shettisen behöver åka på klinik eller dör så får den stora stå uppstallad hos grannen tills vi hittat annat sällskap har 2-3 inaccorderings stall i närheten där det brukar finnas plats, annars så har jag vänner med hästar och lediga box platser där pollan kan få bo en kort tid.

ska shettisen åka till klinik så får vi göra så som vi gjorde när den stora fick åka iväg ^_^ ta den andra med oss :D shettisen var väldigt populär på kliniken sist där hon fick gå med stora pollan över allt dvs in på röntgen, behandlings rummet osv, folk och hästar betedde sig som om dom aldrig sett en söt liten shettis innan ^_^

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 502
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 988
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 393
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka