Hjälp! Ljudet??

lynxlady

Trådstartare
Har precis "blåst ur" datorn, men mina skivor hade blivit för gamla så jag använde moderns. Gick hur bra som helst, förutom att jag plötsligt inte har nåt ljud på datorn.. "Ingen ljudinspelningsenhet är installerad" säger den. Vart får jag den/det/dem ifrån då? Tydligen inte skivorna i af. Kan jag ladda ner nån drivrutin nånstans ifrån?

Sv: Hjälp! Ljudet??

Okay, ett problem till..:o Den känner inte av när jag sätter in minneskortet från kameran..:(

Det är drivrutiner som saknas. Gå in på datortillverkarens hemsida och leta upp din modell, där borde det finnas drivrutiner!

Mm, men nu är resten av Vistaprogrammet som jag installerade tillhörande en HP, datorn jag sitter med är en LG..

Jag finner inget på LG's. I'm blind.:o

Någonstans på datorn ska det rimligen sitta en liten klisterlapp med produktnamn/modellbeteckning. Den borde gå att söka på på LG's hemsida, under "Service och support" - "Hämtningsbara filer" - "Mjukvaror och drivrutiner".

(svarar cattis med samma) Jag har googlat på LGE5(model, står under laptopen) och LE50(står ovanpå) vilket är de två beteckningar jag hittat.. Hjälpte inte ett dugg. På LGs sida ska det finnas drivrutiner men man kan inte ens välja modell innan de säger att det inte finns.. Uselt. Jg är värdelös på sånt här, blir bara less..:grin:

Modelbetäckningen tycks vara LE50. och får sida upp och sida ned med olika drivrutiner vid sökning på deras sida, bland annat för ljud.
http://www.lge.com/support/software.jsp

Välj location, Europe
Country sweden
Så kommer det upp tre nya valrutor.
Välj:
Notebook
LE50
På operativsystem valde jag All (men du kan ju välja vad du nu har installerat för Windows).

Senast ändrad:

Det verkar bara finnas drivrutiner till windows 2000 och XP till din dator på LG's hemsida, är du säker på att den levererades med Vista?

Annars får du nog utgå från den listan som finns på LG's hemsida där drivrutinerna till 2000 och XP kunde laddas ner för din dator och ta reda på vilka komponenter just din dator består av (tex vilket ljudkort den har). Sen är det bara att leta reda på komponenternas tillverkares hemsidor, söka rätt på drivrutinerna där, ladda ner och installera. Det blir lite pyssel tyvärr, men så är det med datorer.

Ett smidigare sätt kan ju vara att kontakta LG's support och be dem skicka ut nya återställningsskivor åt dig så att du kan installera om och få med drivrutinerna på en gång. Det kommer dock ta någon vecka och kosta en slant, men borde fungera så gott som problemfritt.

Du kan föresten också testa att ladda ner de drivrutiner som är för XP, ibland funkar det!

Okay, tack allihop, jag provar vidare.

Nej, den kom inte med vista, den kom med XP. Det finns inga skivor kvar till den så jag stoppade i Vista.

Förresten, ingen som har några idéer om minneskortet som den vägrar känna av?

Okay, tack allihop, jag provar vidare.

Nej, den kom inte med vista, den kom med XP. Det finns inga skivor kvar till den så jag stoppade i Vista.
Okej, då får du hålla tummarna för att drivrutinerna för XP som finns på LG's hemsida fungerar under Vista eller att du hittar fungerande drivrutiner på respektive tillverkares hemsida. Du har med andra ord lite pysslande att göra framöver.

Vad det gäller minneskortet så vågar jag nästan slå vad om att även det är drivrutiner som fattas.

Haha, ja så typiskt. Jag har inte råd att köpa nya skivor..:p

XP-drivrutinerna för ljudet funkade även i Vista, så ljud har jag.:D

Men du borde kunna hitta drivrutinerna för minneskortläsaren på LG.s hemsida också?
Kanske heter card reader eller något?
I annat fall kontakta LG.s support..

Edit: Hittade en card-bus controller men har ingen aning om det kan vara den som styr minneskortsläsaren, bäst att fråga någon som vet bättre tror jag:angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 388
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 024
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka