Hjälp med åsikter om sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Annikan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 796
Sv: Hjälp med åsikter om sadel

Iom att sadeln är för lång, blir ju trycket fel, och hästen får ont i ryggen, bla.

Det kan uppkomma mängder med problem, bl.a. spänningar.
Med tanke på vad du skrev i den andra tråden så låter det inte som att hästen trivs med sadeln heller...
Så jag hade börjat leta efter en ny sadel.
Att hitta en bladsadel som är kort nog blir väl omöjligt. Däremot kan du ju kolla på mjuka bomlösa, ex Barefoot/Torsion för de trycker ju inte där var du inte sitter. Eller så kollar du på vanliga bomsadlar och letar efter nåt som är tillräckligt kort.

Jag hade tänkte mig en Star Trekk ... de verkar ha kort anläggningsyta och många distansare använder den tillsina araber....

Du måste ha en riktigt tjock pad under sadeln med tanke på att den är en ostoppad bladsadel. Lite lång...jag har exakt samma problem. Älskar bladsadlar men fick köpa mig en engelsk och en för lång bomfri sadel (barefoot london)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka