Hjälp med bruna nyanser!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LuddeLump
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 326
L

LuddeLump

Det finns ju så många olika bruna färger, och lika många namn: tabacco, new market, london mm. Jag har alltid haft svart förut så det här är en djungel för mig... :confused:

Vilken brun färg (namnet alltså) ska jag ha på träns och martingal till den här sadeln? Ska jag gå på den ljusare eller mörkare bruna färgen?

Kan tillägga att det är en fux. :love:

Sv: Hjälp med bruna nyanser!!!

På fuxar är oftare en ljusare nyans av brun snyggt, som london.

Du ska absolut ha tobacco!!! London är gulaktig och new market nästan orange, fult som sjutton.... :crazy: Tobacco är lite mörkare, en gyllene brun färg. Jag har det på min fux i hoppningen! :)

ojoj, tänkte fel, jag menade oxå tobacco. Satt i andra tankar :P

Ja, det är precis den nyansen jag gillar. Men nu har jag letat runt på nätet och hittat ett snyggt träns, men då finns det inga senskydd i min prisklass i samma färg.
http://www.hastshoppen.se/
Ligger under träns, modell German Line

Jag hade bestämt mig för ett träns i newmarket med matchande martingal och senskydd från Hästshopen, men den fägen är nog för orange, precis som centaur skriver. Usch vad svårt det blev...
Är allt läder som heter tobacco samma nyans, eller skiljer det från olika tillverkare?

i stallet var det förut en fux som hade ett träns i tabacco, men det var ganska mörkt för att vara det så jag tror det varierar i nyanserna.

Det kan variera lite, men oftast är det så att dom träns som är mörkare har blivit så pga smörjning. Jättesnygga bruna träns till ett skäligt pris finns hos www.henrikssonsridsport.se från Dyon GG!

Centaur skrev:
Det kan variera lite, men oftast är det så att dom träns som är mörkare har blivit så pga smörjning. Jättesnygga bruna träns till ett skäligt pris finns hos www.henrikssonsridsport.se från Dyon GG!

*dreggla* Skulle passa perfekt till min sadel allafall... Men vilken färg på vojlock/schabrak passar till tobacco?

Creme med brunt kantband och guld pp är skitsnyggt!!! Och marinblått och grönt passar också bra!

Liknande trådar

Utrustning Jag har gått över till mörkbrun utrustning men blir helt lost på vilken av alla nyanser som passar ed vilka. Så min fråga lyder.vilken...
Svar
2
· Visningar
543
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har precis köpt en ny brun sadel och undrar om någon har något tips vad man kan smörja med för att undvika att den mörknar så... 2
Svar
26
· Visningar
4 416
Senast: super
·
Utrustning Har ganska nyligen skaffat mig ny utrustning i kalvskinn, sadel, träns, gjord you name it. Nu är jag bara så orolig över vad jag ska...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka