Twihard
Trådstartare
Hejsan.
Jag vet inte hur jag ska formulera frågan. Men är bara lite nyfiken över en sak.
Mina kompisar, som kan mer om datorer, har ibland talat om att när någon kommenterar deras bloggar kan de spara den datans, nummer, eller adress eller något.?
Vet inte vad det heter, kanske id. Och sedan kanske spara eller se den varje gång den här personen kommenterar. Hm hur ska jag förklara. Jo min kompis sa att någon hade kommenterat hennes blogg, samma inlägg, flera gånger men med olika namn. Men att hon visste det var samma person för de hade samma "nummer/id/ngt annat" på sin dator, så hon kunde alltså se det.
Jag undrar bara om sådant sparas på personers datorer för evigt? Som ex, om jag hade en blogg och någon kommenterade den, skulle dennes id sparas så att jag, om jag någon gång bytte blogg, skulle de se att det var samma person på en annan bloggadress? Eller skulle datorn liksom byta nummer vid varje blogg?
Kanske låter som en dum fråga, men väldigt nyfiken på hur det fungerar.
Så jag vet i framtiden ifall någon buse skriver något på min hemsida haha 
Mina kompisar, som kan mer om datorer, har ibland talat om att när någon kommenterar deras bloggar kan de spara den datans, nummer, eller adress eller något.?
Jag undrar bara om sådant sparas på personers datorer för evigt? Som ex, om jag hade en blogg och någon kommenterade den, skulle dennes id sparas så att jag, om jag någon gång bytte blogg, skulle de se att det var samma person på en annan bloggadress? Eller skulle datorn liksom byta nummer vid varje blogg?
Kanske låter som en dum fråga, men väldigt nyfiken på hur det fungerar.