hjälp med färg kombination på tävlings kläder

dottan

Trådstartare
Har köpt ny häst som är red dun, men är inte världens bästa på det där med färger..........., det ska ju liksom passa både honom o mig, själv är jag mellan blond, i kalla färger, har två set nu, ett i svart och ett i blå/turkost fr gamla hästen som var bay, dom funkar, men vill ha nåt nytt, så kan någon tipsa mig lite, o berätta vad ni har för färger, sånt är alltid kul, o kanske jag lär mig nåt:)

Sv: hjälp med färg kombination på tävlings kläder

20090502+159.JPG

Är det typ denna färgen på hästen???
Rött var hon också snygg i nu ägaren har rosa till henne.

:)Vilken fin bild, nja han är aningen ljusare röd, han passar i rött, fast det är en kille;)

du får nog lägga in en bild ;)

Men funkar inte turkost då? om den är så ljus.
Min är väldigt ljus dun o där funkar turkos, blått bra,
även mossgrönt fast jag inte använt det själv.
Fast min passar inte i rött så det är nog inte samma färg.

Denna var kanske bättre, förra såg hon väldigt mörk ut.

Senast ändrad:

Blått funkar bra på red dun, kornblå, royalblå...

Sand och brunt är också snyggt men knappast "dina" färger, går dom jättebra att kombinera med en kallare skarpare färg tex den blå.

Jag hade inte velat ha för mesig färg på en red dun....

tips från Hobby horse:
Group: Redheads
Coat Color: Chestnut, Sorrel, Liver Chestnut, Red Roan, Dun
These horses look great with soft earth tones like sand, caramel, and chocolate.

Redheads can also have blue/green shades. Teal, deep greens, sage, and turquoise are flattering for almost any horse and rider.

Bright colors are more appropriate for youth riders than amateurs and professionals. Light colors emphasize, darker colors minimize.

läs mer på hobbyhorseinc.com

Vilken snygging! Ja, jag är övertygad om att turkost skulle funka, jag gillar alla blå nyanser, vet inte hur jag gör för att infoga bilder.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 619
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 962
Senast: AraSlei
·
Islandshäst Vad är det för skillnad på färgen fux och eldfux? Eller få jag kalla min glödröda islänning för eldfux för att jag tycker att han har en...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: Pettsson
·
A
Western Snälla, innan i kommenterar, läs hela inlägget!! Jag var på alla dagar av RHC och måste bara typ berätta hur jag uppfattar det. Jag... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 117
Senast: AkiraKun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka