Hjälp med grafik ang. datorskärmar

Saeta

Trådstartare
Jag är väldigt aktiv med att göra bloggdesigner och här om dagen skulle jag gå in och fortsätta med en design. Då fungerade det plötsligt inte. Jag trodde det var bloggens fel med efter att ha väntat över helgen börjar jag få lite smått panik då folk väntar på beställningar.

Idag, med lite hjälp av min pojkvän, kom vi fram till att det skulle kunna ha att göra med datorns skärm. Jag har en blank skärm på min dator och på en annan dator i huset som också har en blank skärm fungerar det inte heller.

Ni behöver gå in på min blogg och kolla.
Eftersom man inte får länka till bloggar här så står min blogg under min profilbild (alternativt på min profil).

Om ni kollar på denna bild under:

Är den som den där pilen pekar till vänster?
Eller ser den ut som på den där pilen pekar till höger?

Alltså, där det står OM MIG, är bakgrundsfärgen gammelrosa (som "startsida" knapparna till vänster)?
Eller är färgen borta?

Tillägg: tala gärna om, om ni har en matt eller en blank skärm.

ahaha_179750522.jpg

Senast ändrad:
Sv: Hjälp med grafik ang. datorskärmar

Har du inte bara för bråttom? På min laptop är din blogg väldigt tung att ladda. Och när den laddat klart ser sidan ut som till höger - men innan den är klart har den utseendet till vänster. De mörka rosa fälten laddas alltså sist.

Jag har blank skärm men det kan väl inte spela någon roll?

vilken skärm du har spelar ingen roll - den enda skillnaden du kan märka med skärm är färgerna - beroende på hur skärmarna är kalibrerade, inte designen på en sida.
I annat fall kan olika webbläsare få det att se annorlunda ut, men det verkar som du använder IE på båda skärmdumparna här.

Jag undrar vad du menar med "inte fungerar?" dock ... :confused:
Kan inte logga in, kan inte spara designen, kan inte koda?

Det låter som du beskriver 2 problem här, därav min lilla förvirring :p

Jag tänkte också på webläsarna. Jag har Chrome och då uppför sig sidan som jag skrev i förra inlägget.

Testade i safari på iPhone nu och där får jag också högerutseendet.

Senast ändrad:

har inga problem att ladda sidan i Chrome hos mig, dock så var Firefox lite segt och såg ut som högersidan i ett par sekunder innan hela sidan laddades.

:angel:

självklart vänstersidan - skulle bara kolla så ni är vakna här ;)

mandalaki:
Nej alltså för bråttom har jag inte. Det har inte fungerat på flera dagar, och min dator står oftast alltid på med min blogg så den har all tid i världen att ladda. Jag förstår hur du menar, den är rätt tung att ladda.

Nej egentligen borde väl inte skärmen ha något att göra med detta... :P

Ces:
Ja men precis, det enda är ju just kalibreringen och det har jag märkt av. Så det borde ju inte vara skärmens fel. Men det var det enda jag kunde komma på när jag provade på resten av alla datorer som finns i huset. Dom som hade blank skärm kunde inte få det att fungera.

Jag undrar vad du menar med "inte fungerar?" dock ...
Kan inte logga in, kan inte spara designen, kan inte koda?

Det låter som du beskriver 2 problem här, därav min lilla förvirring

Hehe det vart kanske lite luddigt :p

Logga in kan jag. Spara designen kan jag och koda kan jag. Det är egentligen inte där problemet sitter. Utan om du kollar på bilden jag la upp. Så ser du den till vänster. Det är alltså så det ser ut för mig (och den som har blank skärm här). Jag kan alltså inte längre se som det ska se ut, alltså som bilden till höger.

Hoppas du förstod bättre nu xD

Jag använder IE som webbläsare om det har någon betydelse. Har alltid gjort det och alla andra här har också IE. Men det har ju funkat tidigare, förra veckan. Därför är det så himla konstigt att det helt plötsligt slutade fungera :(

Du får heller inget meddelande om "fel på sidan" längst ner i listen? Det får jag när alla element på en sida inte har laddats (tror det är i firefox eller IE, har båda på jobbet).

det är ju lite skumt, sidan funkar på min IE med så. Dock ser den ut som den *vänstra* (:p) när sidan inte är helt har laddats klart.
Provat att helt rensa webbläsaren på kakor och cache?

Sen körde jag även din sida genom w3schools.com html validator
(http://validator.w3.org/check?uri=mooollys.blogg.se)

det blev en hel del missar i koden, kan prova att rätta till dem med - ibland så kan även det minsta fel bli helt galet, vilket jag själv råkat ut för ibland :crazy:

Nej hehe inget sånt!
Designen är ju korrekt, egentligen. Men det är något som hänt som gör att jag inte längre kan se den så som den ska vara.

Jag har rensat på kakor och cache, och det gör den automatiskt varje gång jag stänger webbläsaren. Hmm... Det är ju så tokigt att det helt plötsligt inte funkar längre. Något måste ju ha hänt. Någon uppdatering av tex JAVA eller så? Bara tänker, det kanske är helt fel.

Oj herregud vad många fel det var. Tyvärr förstår inte jag engelskan, är sämst på det, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag har ju inte varit in och ändrat i varken kodmallar eller css så det är ju jätte konstigt att det skulle kunna bli något fel där i då... :P

Men jag menar inte om designen är korrekt eller inte. Fel på sidan brukar betyda att alla element inte laddats.

Jag har fått en javauppdatering de senaste dagarna, slår det mig. Har du kollat om du har nån sån att hämta?

ah ok, trodde du hade gjort hela hemsidan också :) Om det är standardmall mm så är det alltid garanterat fel i dem. Att försöka reda ut dem ibland är som att trassla ur en trasselsudd :p

Har du förresten provat att se om det blir likadant i andra webbläsare i din dator? (Firefox och Chrome tex)

Jo iofs det har du rätt i.
Jag har faktiskt uppdaterat java både manuellt och automatiskt. Men jag tänkte att det kunde ju vara något med det, för det var runt när jag fick den uppdateringen som det slutade fungera. Tror jag. Den 15e slutade det att fungera.

Det är jag som gjort hela själv hehe :P alltså, jag har skrivit alla kodmallar och hela stilmallen med css koder.

Ska faktiskt testa en annan webbläsare.
Är Chrome bra? Finns det någon som är lik IE?

Haha, nu har jag testat att byta webbläsare.
Varför tänkte jag inte på det från början?

Google Chrome, helt klart bra och nu funkar det!
Tusen tack alla för hjälp :)

Jag har IE som webbläsare, ser den vänstra varianten (den som inte har rosa bakgrund på OM MIG)

Det är en webbläsargrej. Och det går att koda olika kommandon till olika webbläsare, men det är lite bökigt. Som tur är har fler och fler upptäckt hur himla dåligt IE är och det används bara av en liten, liten procent av alla internetanvändare nu för tiden.

Bara 3,7 % av besökarna på min hemsida har det, så jag skiter ärligt talat i om det inte ser helt rätt ut för dem ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka