Hjälp med hästen, priser?

B

Blåtira

Ok nu undrar jag vad ni tycker är rimligt att betala för att få hjälp med en häst. per dag/månad.

Ex 1
Ni har alltså lämnat bort hästen för att få hjälp med ett/flera problem. Hästen har full skötsel och tillsyn foder och strö ingår. Här finns också olika storlekar på hästar - de äter olika mkt mat, ska det kosta lika mkt för tex en shettis och ett hlb?
Vad tycker ni är rimligt att betala per dag? per månad?

Ex 2
Hjälpen kommer till dig och din häst, vad är rimligt att bet per tillfälle?
Eller kanske betala per timme man får hjälp?
(Här kommer ju resekostnade och sånt in)

Ev problem får ni tänka er själva.

Ni får gärna svara vad ni kan tänka er att betala om det skulle vara ett proffs (kändis) och om det bara är någon som är lite lokalt känd. Eller om ni tycker att det ska kosta samma.

Vita priser inkl eller exl moms. ;)

Sv: Hjälp med hästen, priser?

Om det ska vara någon riktigt duktig med bra referenser.
1. 4000-5000 kr / månad

2. 250-300 kr / timme

Sv: Hjälp med hästen, priser?

Vad gäller dett med olika hästtyper, så skulle jag personligen kunna tänka mig att gå ner lite i pris om det gällde en shettis, jämfört med det jag oftast tar emot, vilket är stora hästar, just eftersom de äter mycket mindre. MEN det stora kostnaden är inte fodret, utan arbetet, och det är ju detsamma. På många ställen kanske man dessutom måste dra extra eltråd osv innan man kan ta emot en shettis, och då är det ju inte akyuellt att sänka priset. Jag har en gång blivit tillfrågad om jag kunde köra in en shettis till trav, och om jag då skulle kunna göra det billigare än när jag kör in stora travare? Det ville jag inte, för travarna har vi redan ett reducerat pris på när de körs in, därför att förhoppningsvis blir de kvar i träning, till en högre kostnad, och fortsätter att dra in pengar åt oss. Det gäller ju inte shettisen.

Kostnad/ månad: 5000:- plus moms.
Kostnad/ tillfälle: Beror helt på om det är en eller flera hästar, och hur långt bort det är. Det är ju inte bara bensinen som kostar, utan framförallt tiden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 492
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill... 2
Svar
20
· Visningar
4 479
Senast: SwedEmB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 581
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån... 2
Svar
28
· Visningar
6 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka