Hjälp med hundbutik i Skåne.

KungTulle

Trådstartare
Hundägare.

Jag behöver veta butiker i Skåne som har stora transportburar. Liknande atlasburarna med plastskal och gallerdörr.

Sitter här och försöker förtvivlat komma ihåg namnen
på de ställen som är välsorterade på hund och zootillbehör så att jag kan börja ringa runt samt googla litet mer effektivt.

Vad heter tex de stora kedjorna i zoobutiker?

Det finns ju en butik ute vid Svågertorp, men vad tusan heter den?

Jag kommer bara på Hornbach och Grand Prix.

Det är ju superlängesedan jag handlade zoogrejor och mina gamla vattenhål att handla i verkar inte finnas mera.

Har redan kollat i mer än en veckas tid på blocket efter begagnat inom Skåne. Väntar mailsvar på en bur som storlekmässigt går att peta in i min lilla skoda om jag fäller sätena. ( En sk Atlas 80) men har inte hört något än.

Det börjar bli "litet" panik eftersom filminspelningen är på fredag fm.

:eek:

/kt

Sv: Hjälp med hundbutik i Skåne.

Finns en Arken Zoo i Ystad. Har du kollat hos han i Sjöbo också? Han brukar ofta ha lite burar hemma.. Hur stor behöver den vara?
Sen har vi en zoobutik i Tomelilla, dom har nästan alltid sådana plastburar hemma också.

Finns en Arken Zoo i Ystad. Har du kollat hos han i Sjöbo också? Han brukar ofta ha lite burar hemma.. Hur stor behöver den vara?
Sen har vi en zoobutik i Tomelilla, dom har nästan alltid sådana plastburar hemma också.

Den behöver vara 6 st minigriskultingar på 7 veckor stor :D.

Det jag max får in i skodan m fällt säte är 65 bred, 61 hög och 93 lång. Men det går ju att sätta in buren på tvären också!

Atlas 80 som jag kollat litet på på webben är ju 82 bred 51 lång och 61 hög så den passar fint in i bilen.

Hm jag var hos han i Sjöbo för några veckor sedan för att införskaffa sköldpaddsmat , men då hade han inte mycket burar, bara katt transportlådor.

/kt

Ibland går det fort!

Fick telefon precis av en bukare som tipsade om Satchmos i Lund. Jag ringde dom och frågade om en Atlas 80, dom har dem hemma och priset var faktiskt helt ok. ( Har googlat litet och jämfört).

Så imorgon em sticker jag till Lund och prövar ut en bur...

( Himla skönt att detta ordnade sig! Buke är FRUKTANSVÄRT bra att ha ibland!!!!!)

/KT

Buke är bäst! :D

Satchmos har väldigt mycket hemma, nästan alltid. Roliga och fina saker till hundarna oftast också :)

Ha ha! Jag skulle precis tipsa om Satchmos i Lund (dom är dessutom uppfödare till min Beauceronkille! Hälsa från mig!)!

Skulle precis tipsa om Satchmos. De har allt och till bra priser. :D :love:

grizzly heter affärskedjan som har butiken vid svågertorp. de är billigare än satchmos och de har stora burar (köpte min megastora bud där). de senare har ett enormt utbud, särskilt när det gäller pälsvårdsartiklar, men de har ofta vett att ta betalt för sina saker.

grizzly heter affärskedjan som har butiken vid svågertorp. de är billigare än satchmos och de har stora burar (köpte min megastora bud där). de senare har ett enormt utbud, särskilt när det gäller pälsvårdsartiklar, men de har ofta vett att ta betalt för sina saker.

Grizzly finns i Burlöv, på Svågertorp är det Arken Zoo.

Ja, det finns ju ZooAB, Vacker Tass, haromis, zoocity, jägerzoo (alla i Malmö)

Fast buren jag är intresserad av är redan ca 600:- billigare på Satchmos än på tex Grand Prix. Så för enkelhetens skull sticker jag dit och handlar.

Men det är väldigt intressant hur olika olika butiker lägger på på sina varor.

Kan ju också vara så att vissa har stora rabatter hos grossisterna pga av att de köper in mycket, eller tom handlar i stora partier direkt av tillverkaren. Så de tjänar på det ändå trots att de är billigare.

/KT

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hårtråd
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka