Hjälp med kameraköp!

Sv: Hjälp med kameraköp!

Har sett det, men den är tyvärr inte tillgänglig på varken nätet eller i butik =( Antagligen så är dom slut så, eller så är "kampanjen" slut..

Dom har en skyldighet att fixa fram en inom X antal dagar, om de har slut måste de fixa en likvärdig eller bättre till samma pris. Ligg på dom bara, för det är deras skyldighet att fixa det när det står som det gör i deras annons.

JA, jag hörde av en kompis att de va annons i bladet, de fattade ju inte jag! Men tyvärr är ju inte mina skattepengar på kontot än.. så de går itne köpa någon kamera än, tusan :mad:

Ah:idea:
Har du lust att lägga in massa kort? =) Vore roligt o se hur dom blir!
Synd att jag missade rean, men sen om man räknar på de, 55-200 objektiv kostar ca 2500. Så de hade ändå gått på 5500 i vilket fall.
Tycker ni att det är superviktigt med filter, motljusskydd m.m. första tiden?? Eller är det ngt man klarar sig utan till man har sparat lite?

Jag har alltid filter på mina objektiv i alla fall eftersom det är lätt hänt att man råkar repa dem och då är det mycket billigare att köpa ett nytt filter än ett helt nytt objektiv! Men jag har bara UV-filter, inget avancerat! :laugh:

Ja, det är en sjukt bra sak med UV filter, finns många exempel på där folk varit klantiga och tappat objektivet och krossat vad de tror varit frontlinsen, men det är UV filtret som tagit all stryk och objektivet har klarat sig oskadat.

Ah:idea:
Har du lust att lägga in massa kort? =) Vore roligt o se hur dom blir!
Synd att jag missade rean, men sen om man räknar på de, 55-200 objektiv kostar ca 2500. Så de hade ändå gått på 5500 i vilket fall.
Tycker ni att det är superviktigt med filter, motljusskydd m.m. första tiden?? Eller är det ngt man klarar sig utan till man har sparat lite?
Jag har inga komprimerade (fotograferar i RAW-format), men ska försöka ordna när jag kommer hem efter jobbet.

Motljusskyddet har jag använt en gång...

skönt att höra =) PM:a gärna vilken butik, kanske bättre erbjudande? =)

Jag skulle inte rekommendera att leta på små ställen bara för att pressa priset ett par hundringar, det är värt att handla av de stora trygga butikerna för att få tryggheten, händer något får man verkligen hjälp!

Nope, menade inte till dig, utan generellt! Jag har sett både hur illa det kan gå med butiker som inte vill ta sitt ansvar och hur bra det har gått med butiker som hjälper till mer än vad de egentligen behöver. Bara ett allmänt råd sådär att jag tycker att det är värt att betala ett par hundringar extra för att få den goda servicen om något händer.

Ja det klart, men den enda stora butikskedjan häromkring som har det paketet för 1100 extra. Och det är jag INTE villig att ge.

Någon som vet om mediamarkt har nikon d40?? Jag har tio mil till närmsta butik så lite långt för att bara åka o kolla om den finns och pris :P

Nope, menade inte till dig, utan generellt! Jag har sett både hur illa det kan gå med butiker som inte vill ta sitt ansvar och hur bra det har gått med butiker som hjälper till mer än vad de egentligen behöver. Bara ett allmänt råd sådär att jag tycker att det är värt att betala ett par hundringar extra för att få den goda servicen om något händer.

Det håller jag helt med om, ofta blir folk dumsnåla.

kameradelar köper jag hellst hos min lokala fotohandlare, där vet jag vad jag får och väldigt bra service, trotts att de kanske är uppemot 1000 kronor dyrare... men det är det värt...

elgiganten och onoff skulle jag aldrig handla hos...

Liknande trådar

Fritid Jag har lessnat på min halvkassa kompaktkamera och har därför bestämt mig för att investera i en ny. De tre jag tittat på är Canon...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Riley
·
B
Övr. Hund Jag är med på ett annat forum ”lillasyster” där en har skrivit följande: Hjälp! vad ska jag göra? Våran tik har i natt fött sex...
Svar
8
· Visningar
1 300
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka