Hjälp med märke tack

Sv: Hjälp med märke tack

Tusen tack för svaret bägge två :D

Har dock nu kollat deras produkter hos Jacson men där fanns inga läderprodukter.

Så nu till min andra fråga:

När slutade dom med det ?

Det är en kantflätad/halvflätad lädertygel med inåtvänd hake för fastsättning i bettet... minns inte just nu vad det heter...

Tygelhakar! :D

Men varför tror jag att det är Piabs märke? Eller är det samma sak, för Piab ser man ju knappt tilll längre?

Jag har också ett par såna tyglar, fast helt släta. Har haft dem i ca 8 år och de är underbara! Har för mig att de inte var helt billiga heller, är inte Horse Saver ett lågprismärke?

Har letat bland till salu annonser och faktiskt hittat några Piabsadlar.

Själva hästhuvudet ser likadant ut, men på sadlarna har det varit en "rund" sexkant om huvudet och på tyglarna är det en oval.

Men det spelar kanske inte någo roll, eller ?

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 010
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
894
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Min häst rullar fast och nu behöver jag hjälp! Ska sätta regel på väggarna men HUR har folk gjort! Hittar ingen bild. Han är ca 170...
Svar
7
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka