Hjälp med mobilt bredband

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 887
E

eiwo

Jag är nog den mest otekniska människa som ägt en dator, så jag ber om hjälp innan jag dödar något viktigt. Har köpt ett mobilt bredband för att använda på jobbet. Fick hem det igår och provade det hemma, enligt instruktionerna skulle man bara stoppa in USBn så skulle det funka, vilket det gör hemma. Så jag tog med dator och USB till jobbet, men där var det en lögn att få igång det. Varje gång jag försökte fick jag ett meddelande att det inte gick att få kontakt med routern (?). Jag kunde se en lista på alla internetanslutningar som fanns i närheten och en 'tabell' över hur mycket täckning de hade, 'mitt' mobila hade ingen täckning alls, trots att det enligt personalen på Telia och enligt deras karta ska finnas jättebra täckning i hela staden jag jobbar i, bättre än hemma. Dock funkar det hemma men inte där?

Någon som har någon idé om vad det kan vara? Hur ska jag fixa det? Hann inte ringa supporten idag, får göra det på måndag. Känns ganska onödigt att ha et mobilt bredband som bara funkar hemma...

Sv: Hjälp med mobilt bredband

Just det här med mobilt bredband är något som jag är förvånad över...
Jag hade jättebra täckning på skolan jag gick på som låg mitt ute i ingenstans, men här, mitt inne i en storstad, har jag helt värdelös täckning och funderar seriöst på att kasta det mobila bredbandet i sjön...

Sv: Hjälp med mobilt bredband

raderat, missuppfattade problemet

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Håller precis på med att äntligen lyckas få hem bilder från jobbet till datorn hemma. Det går ganska snabbt och lätt på fiberbredband...
Svar
8
· Visningar
1 182
A
IT & mobiler Hej. Har ett litet problem, eller rättare sagt min svärfar. Jag är inte speciellt datakunnig och svärfar, om möjligt, ännu sämre :)...
Svar
8
· Visningar
2 300
Senast: Ashira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår