Hjälp med ny kamera

Shark

Trådstartare
Ja, då har jag fått hem min nikon d40. Manuallerna va på engelska, det sades det inget omnär jag beställde. Dessutom glömde dom ge mig adaptern till vägguttaget eftersom sladden är engelsk.. Jag är fruktansvärt dålig på engelska. Tack och lov är menyerna i kameran på svenska. Men hur får jag på displayen när jag ska ta kort? den är helt svart.

Sv: Hjälp med ny kamera

Om det är engelsk brux och kablar så kan du kräva att de fixar svenska varianterna, om de inte har informerat dig om detta har de gjort fel.

Du får inte skärmen när du skall ta kort, du får titta i sökaren som är titthålet ovanför skärmen.

Tror ja kom på de själv, batteriet är nog dåligt. Får åka 10 mil fram o tebax imorn för o hämta adaptern, kul.. annars skulle dom posta den o då får ja ju den säkert inte förräns månda..

Jo jag skulle få med en, men lagerkillen missade de.. så skulle få milersättning.. Så blir o åka in o hämta den imorgon.

Okej, då fattar jag, är van vid vanlig då ser man ju på skärmen haha.

Kompaktkameror är byggda på ett helt annat sätt, de har en elektronisk slutare och har en liten Cmos sensor som kan ta emot signal konstant och därmed visa bilden på skärmen konstant. En systemkamera har en dubbelbladig fokalbladslutare som det krävs mer av för att kunna bygga in live view som det kallas, däremot finns funktionen i T.ex. D300 och D3, men då talar vi om 15000:- för D300 och 50000:- för D3.

Okej, du verkar kunnig du =)
Har fotat lite idag, bara på auto. Laddar över korten nu, får se om det blev ngt. Ikväll ska jag försöka ta mig igenom instruktionsboken haha.

Ja men då är vi ju inne på ett annat märke ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka