Hjälp med Powerpoint

miniea

Trådstartare
Jag håller på och gör en presentation i Powerpoint (2010) för ett föredrag. Började på den tidigare idag, sparade, och skulle nu fortsätta. Men jag kan inte redigera de sidor jag gjorde tidigare idag! Att göra nya sidor och skriva i dem och hoppa mellan de nya sidorna går bra, men pp anser att alla de gamla sidorna är bilder så jag kan inte klicka på texten och redigera. Presentationen är sparad som pp-presentation. Finns det något sätt att få tillbaka redigeringsmöjligheten eller är det bara att börja på en ny och kopiera in texten? Och vad gör jag för att inte råka ut för det här en gång till?

Sv: Hjälp med Powerpoint

Svarar mig själv eftersom det löste sig: Tydligen var filen inte sparad som pp-presentation utan pp-bildpresentation, d.v.s. inga redigeringsmöjligheter.. När jag sparade den tidigare idag kollade jag inte så noga på formatet utan lät det vara som datorn föreslog och klickade OK. Problemet var bara att datorn föreslog åt h-e fel :grin:
Nåja nu vet jag till nästa gång så nu blir det att göra gör om - gör rätt..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större... 2
Svar
25
· Visningar
2 058
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 706
Senast: hastflicka
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 020
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka