Hjälp med prissättning av gammal sadel..

Liselott76

Trådstartare
..som inte finns att köpa längre & inte finns det några annonser heller. Hoppas det är ok att lägga ut en sån här fråga..
Vad är ett rimligt pris för en Fitform i mycket bra skick, med Skitopad & lädergjord i samma märke som sadeln? Allt mycket sparsamt använt. Nypris totalt ca 9800 kr.
Jättetacksam för svar!

Senast ändrad:
Sv: Hjälp med prissättning av gammal sadel..

Med tanke på att det just nu finns Torsion (som ju är originalet Fitformen är kopierad av) Endurance för 6500 kr har jag svårt att tänka mig att du kommer att få ut mer för den.

Nu tycker jag i o f s att Fitformen är bättre och ger en bättre sits, men å andra sidan är den sämre i t ex läderkvalité och har dessutom för mig förhatligt ludd på undersidan.

Hade den ute för 5500 kr komplett - men fick svar av en tjej att den gck att få tag på betydligt billigare.. Jag kan dock inte hitta några annoser på Fitform & jag köpte den själv för 5500 kr i våras. Men då tror du alltså inte att det är nåt överpris?

Nä, det tycker jag absolut inte. Som sagt: jag sitter bättre i en Fitform än i en Torsion.

Har du provat blocket.se? Med rätt formulering tror jag det går rätt snabbt att bli av med den.

Bra tips! Det ska jag göra, ska knäppa kort på lite andra saker & lägga ut samtidigt, jättetack!

Liknande trådar

Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 672
Senast: ylvalill
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 215
Senast: Harbor
·
Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 539
Senast: Jolo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka