Hjälp med sadelmärken

opus

Trådstartare
Jag behöver hjälp..... jag letar efter en dressyrsadel med djup sits och bra stöd.
Det jag behöver hjälp med är tips på märken som ger en bra sits. Jag är van att rida i en portugesa så stöd är viktigt. :)

Den ska ligga på en smäcker kallblodstravarare.

Tips mottages :laugh:

Sv: Hjälp med sadelmärken

Jag hade tidigare en wellington greenline. Den var helt underbar att rida i! Riktigt djup och mjuk, man satt där man satt men jag upplevde inte mig fastlåst i den. Den har inte värstingknästöd kanske, men fullt tillräckliga, tyckte jag.

Sedan är ju nästa steg att se om det passar på hästens rygg, alltid lika intressant att försöka få ihop vad ryttaren gillar med vad som passar hästen när man inte vill lägga 30000 på en måttbeställd :p

Några bilder:

Pach017.jpg

Pach144.jpg

Sv: Hjälp med sadelmärken

Amerigon eller luc childeric säger jag bara.
Visst luc childeic är snordyra nys(30 tusen) men finns för runt 20 beg
Amerigo kan man få för 15-20 beg.

Jag skall köpa mig en luc childeric nu till våren till Jorunn toklängtar redan=):love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 902
Senast: Murray
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: Esmeralda
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V