Hjälp med val av hingst !

Sv: Hjälp med val av hingst !

maila flyinge bums!:) Sa ni vet om det ar en skrona

Grejen är den att vi skickade ett mail förra veckan, som vi INTE fått svar på ännu. Men, det kanske var för att det var en fråga som stog svar på hemsidan.. Dumt av oss. Men jag skickar iväg ett mail och berättar hur det gick sedan! :)

Att ni inte har fått svar kan bero på att Flyinge hade hingstvisning förra veckan och nog är lite bombaderade vad det gäller mail och telefonsamtal.
Även om Flyinge har peronal som ska besvara allt så är de inte så många, det kan nog ta lite tid. Maila igen om du är osäker på att få svar alternativt ring:D

På så sätt! :p Jaja, just den frågan är vi inte så intresserad av nu. Jag skickade iväg ett mail alldeles nyss ang. val av hingst och ville höra vad dom trodde om vilken hingst som skulle passa "vårat" sto, så vi får hoppas det kommer svar i veckan.

humm tror vi får kalla in eliten för att få extra tips och råd! :D
Gööörel, cyllene, gylle var ääär ni? och alla andra avelsproffs! ;)
Hjälp oss! :)

Bugatti Hilltop, finns tillganglig pa fryst via Flyinge

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det verkar ju som du har större koll på det än mig iaf! :D

Jag har tittat på Bugatti Hilltorp, men då är nästan Londonderry snyggare! Fast å andra sidan måste jag fortfarande tillägga min okunskap och säga att jag enbart tittat på bilderna på dem där! :o

sån stor koll har jag inte...
Kollar mest på bilderna och försöker se om de skulle passa till Ferran mest i typ och så, för hon är ganska grov och framtung, och det vill jag undvika att få ett föl som är. men får se hur det blir...

Vad jag har hört och sett så kan hästarna efter Jazz ha väldigt mycket temprament, kan vara bra att ha i bakhuvudet. Lycka till med hingstvalet!

Ja då är inte Jazz nån kandidat i hingst djungeln!
Tack så himla mkt för tipset!!!
/A

Fick svar från Flyinge idag där de faktiskt rekomenderade Richfield till Ferran! Ang. Akribori så ställde jag en fråga om hur han var eftersom jag ryktesvägen hört lite sämre saker om honom. De menade att fallet inte alls var så, och att hon som mailade mig sa att hennes mediokra sto har fått ett underbart föl efter honom..

"Akribori är en otroligt snäll individ och likaså hans avkommor. Däremot har han en stark könsdrift och det måste man skilja på. Akribori är tjejernas favorit på kliniken när det är samling och han vet vad som gäller, aldrig dum, sköter sig till 100%"

Låter bra! :)

Ah, kanner inte till Richfield:o , men va kul att de svarade!

JO det låter jätte bra, men då kvarstår fortfarande det faktum att Akribori är 170cm hög och Ferran är 174cm, det kommer bli en gigantisk fölunge josse... å du tycker ferran är stor nu?

Kollade rRchfield, fin, men inge hoppning i generna, kunde inte se nara poang i hopp heller.

Enligt Flyinge så ska väl hästen vara hoppglad.. Eller så var det någon annan! Men det är inte så viktigt, egentligen! :D

Andrea: Ja, du.. Jag får väl gå till en hyptnosör som kan bota min höjdskräck! ;)

For Richfield ar 164! Det ar val bra?

Kollade precis Richfields video, :d , Har ni gjort det? Kul med en hingst som inte alla ska ha:idea:

Precis, det är jättebra! Akribori har dock bättre galopp och det hade varit bättre för Ferran, men vad betyder det exakt att han har "stark könsdrift"?

Ja, jag har kollat den! :love: Han är helt fantastisk, och som du säger så verkar det inte som allt för många kommer att välja honom, inte som förstaval iaf..

Akriboris galopp ar ju super... Du far nog bota din hojdradsla:D

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 947
Senast: Kisseninan
·
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: KickiH
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 406
Avel Sist jag hade ett föl var jag 17 år och det var min pappa som fixade allt. Blev ett litet hingstföl 2003 efter Donnerfly. Nu vill jag...
Svar
10
· Visningar
1 586
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka