Hjälp med val av regntäcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 718
L

linabergmer

Upptäckte idag att hästen har rivit sönder hela sitt regntäcke..

Ska köpa nytt, men är det någon som har några tips på bra regntäcken som tål lite?

Hade T.M. rain från hööks nu och det vill jag inte ha igen, men dom har även dyrare regn täcken på hökks, ska man ha någon fyllning?

Hästen är en nordsvensk så tycker inte han skulle behöva det..

DSC00009.jpg

// Lina

Sv: Hjälp med val av regntäcke!

Det beror ju lite på vad pållen har gjort också... Var det bara otur att han fläkte upp helva täcket, eller är han en täckesmarodör? Bucas brukar ju tåla det mesta (en kompis till mig hade en mara som åt täcken till frukost, men Bucas överlevde allt). Dyrt, men om det klarar sig kan det vara värt det. De är de enda riktigt grova täcken jag känner till. Själv har jag nämligen turen att ha en fisförnäm fröken som aaaaaaldrig skulle nedlåta sig till att leka med kläderna på!

Jag tror inte att det är han som har gjort sönder det, utan en av hästkompisarna.. ska kolla bucas täckerna..

Min kallblodstravare har ett fleecefodrat regntäcke från Hansbo, det är jättebra och står emot regn en hel dag. Jag vet inte vad täcket heter, men det är olivgrönt med reflekterande passpoaler och kostade 599 på Eko:-

Immer

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 203
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur