Hjälp mig att hitta!

Novelette

Trådstartare
Jag såg ett superfint grönt sammetsschabrak på en av bilderna i den där tråden om vilken utrustning häst och ryttare hade. Ryttaren kom dock inte ihåg vad det var för affär hon köpt schabraket på för det var på mässan.
Det är iaf ett Protector-schabrak.
Jag lyckas inte hitta på nätet. Pleeease lite hjälp:D

Sv: Hjälp mig att hitta!

Kolla på Granngården, dom brukar ha Protector grejer!

Kan tänka mig att det är ett sånt jag har. Det köpte jag i Globen för 2 år sen, för 149kr ;) Som hittat!

grrr...jag är visst totalt ute...
Gick in på Granngården igår och frågade efter sammetsschabrak från Protector...nä, de var den gamla modellen de hade och sammetsschabrak är inte så inne nu...nähopp...

Då kikade jag på ridbyxor istället...frågade efter gubbveck...näpp, de är ju inte riktigt på modet nu...gröna? nä, det är ju inte nån färg som är så på modet nu heller...:crazy: :smirk: så moderiktig är jag:D

Schabraket kan ev. vara ett gammalt schabrak, tror inte dessa tillverkas längre, och precis som du fick till svar så är inte grönt någon inne färg längre, var däremot väldigt poppis för ett par år sedan. Men protector, som egentligen heter Olympic Protector är ett av Källquists märken www.kallquists.com Återförsäljare till Källquists schabrak är t.ex. Granngården, Kaias (www.kaias.se) etc. Däremot har Källquists Horse Saver och Pessoaschabrak.

Olympic Protector är vad jag vet idag, märke på täcken, benskydd m.m.

Jag hittade dessa schabrak från Källquists (Horse Saver) de finns på www.ridutrustning.se
hsschabrak2.gif
, som synes även i grönt. Kanske vore något? :)

Marika skrev:
Kan tänka mig att det är ett sånt jag har. Det köpte jag i Globen för 2 år sen, för 149kr ;) Som hittat!

Min kompis köpte också ett grönt på Globen för 2 år sedan för 149kr, hon köpte sitt på Börjes iaf.

Liknande trådar

Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: saltakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Sharpless
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 972
Senast: caballus
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka