Hjälp mig att ta mitt fönuft till fånga :O

karamelldrottningen

Trådstartare
Mijauu vad jobbigt det känns att vara så sugen på att köpa en till häst att det gör ont. Varför kan jag inte vara nöjd så som jag har det? Nu är det så att jag har hittat DRÖMHÄSTEN nr 1. Och det känns så sorgligt att det är så många andra som oxå vill ha han och att det förmodligen inte blir jag... snyft.

Allt är så orättvist!!!

Kommer aldrig, aldrig, ALDRIG sälja min nuvarande häst, så de tipsen kan ni droppa på en gång.

Vad ska jag ta mig till?????

:cry::cry::cry:

Sv: Hjälp mig att ta mitt fönuft till fånga :O

Åååå va tröööötsamt att INGEN vill hjälpa mig i denna krissituation...............

Det finns väl inte så många fler råd än att antingen köp hästen och ha två eller släpp det o gå vidare o var glad ägare till din nuvarande häst.

Haha, det kunde lika gärna ha vart jag som skrev den här tråden.;) Jag har gått och drömt om en andra häst sen i början av sommarn i år, och jag drömmer fortfarande.
Kan tyvärr inte ge dig några tips då jag är lika stormsugen på att skaffa en till jag.:angel:

Var i samma sits, löste sig idag med att jag skrev på kontrakt och betalade- är nu lycklig ägare till TVÅ underbara hästar!!!! :love::love:
Har stora förhoppningar på att mitt nyköp ska bli allt jag drömt om i framtiden.
Min ekonomi är väl egentligen inte två-hästsanpassad, så blev mycket räknande innan jag bestämde mig, sen sparade jag så mycket som möjligt från sommarjobbet (som jag fick väldigt bra betalt på), är student. Tiden är ju oxå en viktig faktor, för mig löser det sig genom att det är en unghäst jag köpt, som inte kommer ta sååå mycket tid förrän min utbildning är klar.
Fast, mycket tid för fantasier kommer ju gå åt... :love:

Får tacka för att några har vågat sig lite svar, fast jag vet inte om jag blev så mycke klokare än innan. Och sanningen är att jag vet inte om fördelarna eller nackdelara väger tyngre vad gäller detta hästköp. Det finns många fördelar MEN oxå en del nackdelar och ekonomin är det största hindret.

Känns trist.

Var det inte du som kände att du hade så många andra intressen än hästen och att hon var ett hinder för dig? Dessutom att det inte gjorde något att hon gick och skrotade i hagen medan du gjorde annat? Jag vet ju inte om det beror på den nuvarande hästens egenskaper men i alla andra fall så hade jag inte köpt en till häst. Och jag hade absolut inte köpt någon mer häst utan att ha gjort mig av med den andra. Och är det nu så att hon är osäljbar och du inte vill ha kvar henne så avliva. Jag tycker inte det är dåligt mot hästen i detta fall.

Mitt tips: släpp det.

Tycker själv jag hittar drömhästar varje gång jag kollar annonser, men jag tvingar realisten i mig att ta över och inse att jag inte har råd eller tid med en TILL.

What the???? Men hallå vad babblar du om? Som om jag skulle ha en massa annat än hästar... Herregud är med hästar hela dagarna, jobbar i stall. Är utbildad ridledare och ska utbilda mig till instruktör i framtiden. Jag vill tävla i medelsvåra klasser inom en snar framtid och senare även högre. Men det är ju lite svårt med en islandshäst. Och vadå skrotar i hagen? Vist han har daglig utevistelse men han kräver daglig motion och stimulans. De som bara låter sin häst skrota i en hage SKA INTE ha häst. Och han är vist säjlbar, vadå slakta? DU TYCKER ATT JAG SKA SLAKTA MIN ÄLSKADE STORA BÄBIS SOM HAR HELA LIVET FRAMFÖR SIG!!! Men den nyvarande hästen så vill jag utveckla gångarterna och tävla i framförallt gångartsgrenar genom SIF och med en eventuellt till häst vill jag sattsa på dressyren och börja tävla mer målmedvetet.

Du får ursäkta om jag låter bitsk, men det var ett himmla märkligt svar du skrev.

Ja du,, vet hur det är när man hittar drömhästen. Men blir ekonomin lidande så skulle inte jag köpa den. Även om man vill ha så kan det vara svårt.

Har själv 3 idag och 2 skall säljas, inte för att jag vill, utan för att jag måste, tyvärr:(

Hon har nog blandat ihop dig med någon annan kanske :confused: Känner du att du har tid, råd och ork så köp en häst till. En Isl.häst kommer man ju inte direkt långt med inom andra dicipliner än gångartsridning och har man fötterna i 2 olika läger så får man väl helt enkelt ha 2 hästar om man orkar.

What the???? Men hallå vad babblar du om? Som om jag skulle ha en massa annat än hästar... Herregud är med hästar hela dagarna, jobbar i stall. Är utbildad ridledare och ska utbilda mig till instruktör i framtiden. Jag vill tävla i medelsvåra klasser inom en snar framtid och senare även högre. Men det är ju lite svårt med en islandshäst. Och vadå skrotar i hagen? Vist han har daglig utevistelse men han kräver daglig motion och stimulans. De som bara låter sin häst skrota i en hage SKA INTE ha häst. Och han är vist säjlbar, vadå slakta? DU TYCKER ATT JAG SKA SLAKTA MIN ÄLSKADE STORA BÄBIS SOM HAR HELA LIVET FRAMFÖR SIG!!! Men den nyvarande hästen så vill jag utveckla gångarterna och tävla i framförallt gångartsgrenar genom SIF och med en eventuellt till häst vill jag sattsa på dressyren och börja tävla mer målmedvetet.

Du får ursäkta om jag låter bitsk, men det var ett himmla märkligt svar du skrev.

Jag har antagligen blandat ihop dig med någon och ber därför om ursäkt. Hade du läst första frågan så hade du förstått detta.

Är inte det ända förnuftiga att köpa:crazy:?
Jag har 2 hästar, men behöver ha en till som sällskap, åkte och tittade på ett sto i samma ålder som mina andra .
Blev visad en 3 åring som jag tyckte om, under tiden som jag stod och tittade på honom kom en annan Häst och stoppade sin mule under armen på mig.........
Jag tingade båda 2 !
Hej från Hambo

Antingen köper du den också eller så är du glad för den häst du har och slutar läsa saluannonser ;)
Men om du vill köpa den, så fundera över så att du har tid, råd och ork för en till, tvekar du på något av det tycker jag att du ska försöka glömma av drömhästen.

Kan bara hålla med!
Sitter själv i en liknande sits och det är inte så kul alla gånger.
Har ett busigt halvblod som jag haft i nio år och rider en trevlig valack inför försäljning.
Saluhästen vill jag verkligen behålla men då flyttar nog sambon ut och jag har inte råd att hålla två hästar så jag får hoppas på att det kommer en helt underbar människa och köper honom så jag vet att han får det bra.
Funderade på att sälja min nuvarande häst och köpa den andre men insåg att det nog hade varit ett dumt byte då jag kommit mycket längre med min nuvarande häst.

Så alternativen är:
1. Ha två hästar
2. Gör en + och - lista och ta hästen som har flest +

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
178
· Visningar
22 884
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 055
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka