Hjälp mig färga silver till guld!

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Peaches
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 792
P

Peaches

Fick hem en jättefin väska i dag. Problemet är att beslagen är silverfärgade... Och det funkar inte för mig, är en guldtjej ;)

Så; Kan jag på något sätt "förgylla" beslagen? Någon lack som är hållbar?

Sv: Hjälp mig färga silver till guld!

*Puttar*

Köpte guldspray i dag. Testade att pensla på det på en stor silver dekoration. Blev sådär.... Ingen som har tips på något annat lack? nagellack känns ju relativt hållbart, men rätt dyrt.

Charmexhär på buke spraylackade sina stigbyglar med bra resultat... men om det funkar på en väska vet jag inte... Svårt att maskera det andra skulle jag tro...
Vad du än använder så bör du nog klarlacka ovanpå så det tål lite hårdare tag... Kan ju bli lite rispigt fort annars kanske...

Aha, smart!:idea:
Hade inte tänkt på att man kan klarlackera efteråt. Tack!:)

Kan ju inte spraya på färgen utan sprayar på ett papper, tar sedan en pensel och penslar på sprayen... Lite omständigt, men funkar.

varför inte köpa nya spännen etc som är guldplätterade då?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Sharpless
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna