hjälp mig hitta sadel??

Nocturne

Trådstartare
Undrar om det finns någon sadel som ser ut som hekla dressyrsadel? den passar min häst men vill ha djupare säte och mer stöd vid knäna, då jag tycker att den är lite platt.

Skulle vara stort plus om det går att byta järn på sadeln då han är en unghäst och han kommer att bredda sig en del till.

här är en bild på hur han ser ut från sidan, har ni något förslag på sadel till denna herre i en låg prisklass då jag bara har tänkt o ha en till han är färdig, då ska jag ta ut sadelutprovare så han kan få en som sitter perfekt :)

har nu en gold medal hopp men den ligger som en ''gungbräda'' alltså vikten liggen i mitten och den släpper i bak och lite i fram.

Sv: hjälp mig hitta sadel??

Nej Hekla dressyr, används mest på islandshästar, märket är santa Cruz, glömde skriva det :)

Sv: hjälp mig hitta sadel??

Teknan är relativ lik. Är djupare och har mer stöd. Tycker att Heklan är hemsk. Inget stöd alls. Betydligt bättre med Teknan

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 574
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 441
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka