Hjälp mig med ett musikprogram

Lycanthrope

Trådstartare
Jag är på AKUT jakt efter ett program jag stötte på för många år sedan där jag kunde ta bort sången från en låt.

Någon som vet vad jag pratar om?
Jag kunde alltså ta bort själva sången så det blev som en karaokelåt.

Tacksam för all hjälp!

Den som löser mysteriet kan tom få en present, så viktigt är det :D

Sv: Hjälp mig med ett musikprogram

Det finns inga mirakelprogram som gör det. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med information i säg en vanlig MP3-fil för att sången skall kunna plockas bort utan att ljudbilden som sig förstörs.

Med hjälp av en del program kan man ta bort de centrerade monoljuden vilket allt som oftast sång är, men då skadas även alla mittfrekventa ljud som också inkräktar på mono, typ gitarr osv.

Googla så finner du nog program av den karaktären, men få inte upp dina förhoppningar.

Är f.ö jättenyfiken på hur resultatet blev förra gången du gjorde det, och om det verkligen var en vanlig komprimerad mp3fil du jobbade med då.

Hittade en plugin till winamp som gjorde just detta och det blev faktiskt rätt bra med den låten jag ville göra det med eftersom jag inte hittar den i instrumental/karaoke!

Men jag skulle vilja kunna göra det permanent så att jag kan spara och bränna låten i detta skick?

Hittade en plugin till winamp som gjorde just detta och det blev faktiskt rätt bra med den låten jag ville göra det med eftersom jag inte hittar den i instrumental/karaoke!

Men jag skulle vilja kunna göra det permanent så att jag kan spara och bränna låten i detta skick?

Hej, vet inte hur bra version du hittar men sök efter en midi version av låten, har man tur han någon gjort en bra sådan. sök på låten och .mid. Annars kan du ibland hitta en version på youtube eller spotify. Beroende på vilket ljudkort du har får du göra på olika sätt, men generellt går det att välja "what you hear" i ljusinställningarnas inspelningsdel (i Windows) och spela in ljudet från det du lyssnar på med ett inspelningsprogram. Jag skulle rekommendera Audacity som är gratis: http://audacity.sourceforge.net/?lang=sv. När du spelat in ljudet (fungerar även med den plug-in som du pratade om i winamp) så kan du bränna det på en CD. Lycka till!

Liknande trådar

Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 621
Senast: Snowball
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 419
Senast: Enya
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka