Hjälp mig med täckesval!

EmmaL

Trådstartare
Min häst går på bete.
Denna sommaren har ju vart otroligt dålig och som det ser ut idag så har vi de flesta dagar regn. Och som nu på morgon/förmiddag enbart 10-13 grader ute.
Mitt sto på 12 år hat klarat sig bra utan täcke. Inte på extremt kalla vinterdagar, men under höst och förvinter.
Men nu när det är så kallt + regn + blåst så börjar hon ömma lite över ryggen.
Jag har henne hemma så det är väl inga problem med att ta av och på.
Men jag jobbar ju på dagen och skulle det till å bli 20 grader och sol...
...ja? VAD väljer jag för täcke??
Har ett ofodrat som jag funderar på. Hon har ju ändå bra päls..
Tacksam för svar!

Sv: Hjälp mig med täckesval!

Ett flugregntäcke kanske? De är gjorda i nät men har regntätt tyg över rygg och bakdel.

Sv: Hjälp mig med täckesval!

Har funnit ett kombitäcke som jag köpt till mina 2 hästar flug o regntäcke i ett köpt på my one det går att skicka efter om man inte bor i närheten.
Det är ett av de bästa täcken jag haft nu behöver inte jag oroa mig för att de ska stå o bli blöta med bara ett flugtäcke när det regnar
Helt super är det täcket, dessutom är det vitt så det blir inte för varmt när solen skiner.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 515
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31