Hjälp mig- Pessoa Don Neco

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dos Equis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 5 433
D

Dos Equis

Hallå!:bump:
Funderar på att köpa en Don Necosadel till min häst. Vad har ni där ute för erfarenheter av denna sadel?:cool:

Sv: Hjälp mig- Pessoa Don Neco

Jag har en sådan. Tycker att den är mjuk och behaglig att rida i!
Jag använder den till en häst med rak rygg och mycket manke.

Ok, låter kanon. Min häst har också det...
Hur har du kommit fram till att den ligger bra? Har du anlitat någon sadelutprovare?
Jag har anlitat en.....

Jag hade en sadelutprovare som provade ut sadeln för tre år sedan! Dock så ligger den inte 100 längre :eek: Så jag har haft ute en annan sadelmakare för att se om det var modellen eller storleken det var fel på. Det var storleken. Skönt att det inte var modellen :crazy:

Så nu letar jag efter en mindre sadel fast gärna samma modell, då jag gillade don necon. Annars ska albion också vara bra, för raka hästar med manke, även de är mjuka och fina!
mvh

Varför ligger den inte bra längre? Vem var det som provade ut? Har en som ska komma i helgen och kolla!
Tack för att du svarade!!!

Den har blivit för vid. Min häst har haft föl, så allt har åkt neråt i hennes kropp :D Och musklerna ser lite annorlunda ut, mot vad de gjorde för tre år sedan.

Hade hjälp av fredriksdals sadelmakare. Lycka till med din utprovning!

Den bästa sadeln jag någonsin har haft:love: Älskar min Don neco:d Jag använder den också till en häst med rak rygg och rätt mycket manke. har haft sadelutprovare och den ligger mycket bra på min, mycket mjuk och behaglig..

Senast ändrad av en moderator:

Jag undrar om de va en sånn jag hade när jag va sadellös ett tag. Fick hyra en nya sadel av min sadelmakare eftersom den jag beställde aldrig kom. Guuud vad jag hatade den sadlen..;) Den va hård jag hade ont i ryggen knäna dog fy farao.. Tror den hette Don neco iaf.. men hmm jag vet inte.. den såg ut ungefär som en fälttävlans sadel sa min dåvarande tränare..:D

Men om den passar dej o hästen så köp den..:D

Ok, de olika modellerna finns på pessoas hemsida: www.pessoasaddles.com
Har provridit och tycker att den är underbar, vill bara att hästen också ska tycka det.... :idea: Han är så tålig och säger inte till i tid...
Dock har jag hört att det kan vara olika tillverkare beroende på när sadeln är gjord och det betyder att den som jag provade inte behöver motsvara en annan sadel med samma märke men äldre årgång... :cool: Dessa sadlar....
Jag är SÅÅÅ TACKSAM för alla svar!!!:banana: :bump: :banana: :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Freazer
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 486
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka