HjÄlp mig!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare koftena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 407
Sv: HjÄlp mig!!!

Det beror ju på vem som har det senast daterade kontraktet...

Är det Nils Nilsson, så är hunden lagligen hans och ingen annans.

Men om det inte finns ett kontrakt då? Vi har bara tagit allt detta muntligt o vi både vet varför jag tog över hundarna, ena som är problemet i detta fall, den andra är svårt sjuk så den är inte exet intresserad att få tillbaka. Har pratat med uppfödaren o hon vet varför jag tagit över hunden o hon säger att han är MIN om vi kommit överrens om det muntligt eller inte, däremot kanske jag borde köpa ut den del jag inte betalt. Läste ur din tråd "Raven"...

Var är "Ramona" när vi behöver dig;)

OM du har haft hunden ett tag och stått för alla kostnader så kan det faktiskt räknas som att han har förlorat besittningsrätten eller vad det nu heter när det gäller hund.
Om jag vore som dig skulle jag kontakta SKK juridiska avdelning så fort helgen är över.

Vad betyder det? Hundarna vart omregistrerade 18mars på mig så det är inte så länge sedan men jag har haft rottisen hemma sen slutet av feb heltid. Därinnan lite då o då. Jag har ändå sen vi köpte honom stått för försäkring, foder osv men jag tror inte det spelar nån roll.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 766
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 598
Senast: ii-ssa
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka