Hjälp mig...

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Jag har en sadel hemma som ligger jätte bra på min nya häst, problemet är att den är för vid i bommen..Jag ska köpa en ny sadel till henne men innan dess vill jag ju hålla igång henne, kan man lägga en padd under eller blir det inte bättre? sadeln kommer passa henne när hon musklat upp sig lite men just nu är hon relativt otränad. Kan man lägga en padd under som tillfällig läsning eller blir det bara sämre?

som jag redan sagt, ska köpa en ny sadel, måste få pengar bara (fyller år idag så då blir det lite ökning i kassan ;) )
tacksam för svar

Sv: Hjälp mig...

En för vid sadel kan man lägga pad under medans de musklar sig, bara den stämmer för övrigt i bommen!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka