Hjälp Min kaninunge e sjuk!!!!!!

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Lillgangstah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 192
L

Lillgangstah

Min kanin har varit sjuk sen igår vad kan jag göra åt det och vad kan det vara? Hon har diarre och det rinner genomskinligt slem ur nosen och hon "väser" hela tiden??

Sv: Hjälp Min kaninunge e sjuk!!!!!!

Hur gammal är din kaninunge? Du bör kolla med en veterinär, men tycker det låter som den är förkyld, eller något likande, verkar den pigg för övrigt? äter och så? sitter inte i ett hörn oc trycker?

hon e ganska lungt,sitter mest i hörnet och trycker.
Men hon är ganska lungn annars också så det är inte jättestor skillnad. hon är ca 2 månader

yepp.ja ska ringa en vetrinär ikväll men ville veta om man kunde göra nåt själv elr om det gick över först!

Diarré låter väl inte alls bra, med tanke på risken för vätskebrist, och speciellt när det handlar om en så liten unge. :confused:
Ring veterinär bums!

Tänkte bara berätta att jag rinde vetrinär igår som sa till mej att vänta tills imorron(idag) och se om det blev bättre... och idag "väser" hon inte längre och det rinner inte slem från nosen och diarren har blitt bättre :)

Vad bra! :)
Alltid lika bra och ringa och kolla med dem, för säkerhets skull.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
9
· Visningar
568
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 840
Senast: Bullen22
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka