Hjälp och finurliga idéer sökes på akut problem!

Sv: Hjälp och finurliga idéer sökes på akut problem!

Catago är snäppet för mjuk tycker jag, de vränger sig om det blir hård skare. Men annars är de rätt nära vad jag anser är idealisk mjukhet, de ska bara vara aniiingen hårdare (tycker jag alltså, ngn annan tycker säkert annorlunda).

Jag brukar köpa en massa gummiboots på tradera jag ;) Just för gummiboots här är rena förbrukningsvaran och jag får byta ut dem ganska ofta. (Börjes boots däremot, de är himla billiga och så, men storlekarna är knepiga, min kan ha small i nästan alla märken, men börjes är stora som gud vet vad i strl s, så kunde aldrig prova funktion)

Tradera är aldrig dumt! Får väl snoka runt där... I morgon testar jag gummiboots och håller tummarna för att det funkar. Kanske är snön mindre glad i att sätta sig på kanten av gummi? För ett problem med neopren tycks ju vara att snön sätter sig på kanten och bildar is som skaver.

På mina fastnar det snö enbart i kardborren. Är det RIKTIGT kallt kan det fastna lite i nederkant med. Men hitills aldrig fastnat runt övre öppningen (runt karleden)

Förresten, en boot som var hel imorse, men som såg ut såhär vid intag, och gjort sitt jobb utmärkt. Häst hel, sko kvar. Notera broddmärkena i gummit bredvid sprickan..

boot0.jpg

Har du provat kotringar? På en av våra är det bättre än boots och han får inget skav av dem vilket han får av alla de typer av boots jag har provat (olika typer av neopren och gummi).

Visserligen kan snön klumpa sig på dem men han får inget skav av dem iallafall.

Dagens test blir gummiboots, ska till stallet snart och hoppas innerligt att det funkat!

Problemet är att hon egentligen bara "kliver ur" hovarna, hon får alltså inte balltramp. Därför misstänker jag att en kotring inte fungerar.

Testade idag gummiboots! Hon gick förvisso inte ute i så många timmar, men INGA nya skav! Hurra!

Vill därför gärna lite elegant ändra riktining på tråden till bra gummiboots som har god hållbarhet, men som samtidigt inte är jättehårda. Priset får gärna vara överkomligt också, med tanke på att vi lär gå igenom ett antal under vintern.

Tänker testa Catago till att börja med, med tanke på att de funkat hyfsat tidigare.

:banana::bump: Hittils funkar gummibootsen heeeeeelt kanon! :love:

Åh vad jag är nöjd, och inga tappskor än! Dessutom kostar ju gummiboots ingenting i jämförelse med till exempel professionals choice-boots.

Ett stort tack för hjälpen ska du ha! :)

Nja, så mkt hjälp var det väl inte, så inget att tacka för. Håller tummarna det fortsätter fungera, och att ni slipper tung snö eller skarsnö, den är svår för alla boots.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka