hjälp snabbt!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 157
L

Lantlolla

Hejsan, det är så här att jag har en beg sadel som jag skall sälja.
Men nu har jag sett ätt på nitarna så står det CTC eller något med det första C:et om det är nu är ett C, bakochframvänt. Någon som förstår ?
Jag kan rita en bild, men det blev inget bra att ta kort på nitarna.

Jag undrar iaf vad detta är för märke och om det är något bra märke ?

Snälla hjälp mig!

Sv: hjälp snabbt!!

ctc.jpg

Så såg de ut.. på ett ungefär... lite finare linjer :P

Men någon som vet något om detta ?

Tacksam för all hjälp jag kan få alltså!
Mvh Marica

jag tyckte med de va bekant. men jag är kass på märken ! så jag hoppas verkligen någon vet?!

jag har bild på sadeln. dock syntes det inte på knappen, men märket ser precis ut som jag ritade...

Skall se om jag kan lägga in bilden jag har i annonserna.
1166675871.jpg

så ser sadeln ut. Vanlig allroundsadel, denna är ju beg. Men märket är som jag ritade!

Mvh Marica

den ser nästan identisk ut med min sadel.. dock står inget märke på nitarna på den...

Jag hade väl inte lagt ner någon energi för att ta reda på märket på den sadeln, det är ju uppenbarligen en skitsadel ändå som inte kostar mer än någon tusenlapp i nypris...
Och någon som köper en så billig sadel bryr sig ju inte om märket... För ärligt talat, det spelar ingen roll om det är den billiga från Hööks eller Börjes, same shit different name.

Mycket möjligt, men jag vill fortf veta märket- för jag tror vi har haft en annan sadel ute ifrån en sadelprovare nämligen. men jag minns inget om sadeln eller märket.

Även därför jag undrar.. alltså ren nyfikenhet

Varför? Om du inte ska ha en sån sadel igen spelar det väl ingen roll vad det är för märke? Och om du vill ha en sån sadel igen skulle jag aldrig berätta märket för dig, för din hästs skull.

Aja okej. hm.. för övrigt så har jag då denna sadel hemma. Men den är på tok för vid för min häst iaf!

Det värsta med såna sadlar är inte om bomvidden är för vid eller ej, det är kvaliten på bommen och hantverket som är skrämmande dåligt.

mjo det kanske... men jag skulle inte använda en sadel som är så mycket för vid.. skulle aldrig hinna bygga upp hans rygg så mycket innan han dör :P

hittade en annan sadel, beg.. kontrollerad av sadelprovare. som va lite cutback.. denna är med lite för vid men inte alls lika farligt som den på bilden.

Vad har din häst för bomvinkel egentligen? Om din häst inte kan få så mycket så den fyller ut den sadeln, hur rider och fodrar du hästen då? Sadeln på bilden är inte särskilt vid...

cool it down peeps.
Hon frågade helt enkelt om någon visste märket, inte efter påhopp..

Vet du vilket märke sadeln är, eller varför vet du att det är en skitsadel? *nyfiken*

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 411
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
683
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka