A
Anng
Hej. Är det någon som vill ge mig tips vid lastning. Jag ska köra 20 mil i morgon med min häst (shettis) till djursjukhus och vet inte riktigt vad jag ska ha för skydd. Hade tänkt ha ett tunt täcke på henne. Men jag har inga benskydd, hon brukar bara åka i ca 2 mil som max och är lugn i transporten förutom att hon ngn gång velat gå under frambommen.
Jag har funderat på att linda benen, men har hört både för och nackdelar. Problemet, eller anledningen till att jag ska åka iväg med henne är bla att hon svettas så jag är rädd att hon får panik om hon blir varm om benen.
Skulle bli jätteglad om ngn ville ge råd. Har ni andra råd ang transportering så långa sträckor tar jag gärna emot de också
Jag har funderat på att linda benen, men har hört både för och nackdelar. Problemet, eller anledningen till att jag ska åka iväg med henne är bla att hon svettas så jag är rädd att hon får panik om hon blir varm om benen.
Skulle bli jätteglad om ngn ville ge råd. Har ni andra råd ang transportering så långa sträckor tar jag gärna emot de också