HJÄLP! , va är det för fel på henne?, nån som har några förslag??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mejja-ejja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 830
M

mejja-ejja

har sett att min häst har avskavd päls vid kronränderna:S och hon är även varm vid kronränderna :O någon som kanske kan veta vad det är för fel??

har bilder på min pix kolla in på Herjia och in i albumet till buke . ni ser ett par fuxben

tack på förhand

Sv: HJÄLP! , va är det för fel på henne?, nån som har några förslag??

Har hästen några småsår, krustor vid kronranden?
Är pälsen avskavd runt hela kronranden eller bara på insidan?

Har den sår osv. så är ett alternativ att hon själv står och kliar sig kanske.
Om det är på insidan av kronranden så kan det vara så att hon själv trampar sig av den när hon går. Har hon inte gjort det förut så kanske du ska kolla hur hon går och om hon sne eller liknande i bäckenet.

Sv: HJÄLP! , va är det för fel på henne?, nån som har några förslag??

svårt att skriva hur det ser ut men kolla på min pix på herjia så ser man hur det ser ut på fram och bak hovarna. ska kolla hur hon går idag

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 330
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 929
Senast: Bullen22
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 490
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka