J
jmaj
hej, jag skaffade en häst för 2månader sen på foder. jag red mycket förr med vänner och så men nu kan vi väl säga att jag är något av en nybörjare när det gäller skötsel osv av hästen. har några som hjälper till med råd och tips i stallet. hästen är ett nordsvenskt sto på 16år. problemet är att hon testar mig hela tiden vilket kanske inte är konstigt eller så men det blir jobbigt till slut eftersom jag blir nervös och till slut känner mig lite rädd. Det är inget ont i hästen utan hon är glad och snäll för övrigt. jag känner att jag är för snäll och har svårt att sätta gränser. snälla någon,hur skall jag gå till väga för att få övertaget utan att utsätta mig själv för fara. jag tycker mycket om henne för vi har haft goa stunder också tillsammans och jag vill inte behöva lämna tillbaka henne. vad jag förstår sedan innan är att hon har fått gå sina egna vägar och inte blivit hanterad varje dag så som jag gör. är det försent att få ordning på detta på grund av hennes ålder 16år? tacksam för tips och råd.