Hjälp, vad ta på mig?

Derivata

Trådstartare
Ska kliva ut ur den föräldralediga norrlandsigloon i dag och bege mig på blixtvisit till huvudstaden. Men som alltid i dessa skarvar mellan årstiderna blir valet av ytterkläder lite veligt. Ska jag välja ullkappan eller den fodrade vår-höstkappan?
När jag kommer fram blir det en kortare sedan när jag landar hemma i norr igen möts jag av en iskall bil...

Inget vidare jättevarmt väder här idag, du kan lugnt ha ullkappan. Om jag kunde/skulle röra mig utomhus idag skulle jag ta min dunjacka.

Jag skulle personligen säga ullkappa, men så är ju inte jag från Norrland heller och går fortfarande i vinterjacka. Har en väldigt nära vän som är från Norrland och bytte ut ullkappan mot skinnjacka i början på februari... Så det beror väl kanske lite på hur mycket norrlänning man är. ;)

Jag är alltid frusen trotts lapplandsgener... Sitter på tåget på väg in nu och konstaterar att ullkappan blev ett bra val. Tack :)
Tycker det är svårt i årstidsbryt när man inte rest på ett tag...

Använder vinterjackan här nere i söder där våren har kommit men så är det oftast en råare kyla/värme här nere
mannen tog vinterjackan när han åkte till fjollträsk imorse

Brrr, hade behövt polarfararutrustning för att stå mot motvinden på väg tillbaka till centralen. tappade tyvärr mina handskar

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 121
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 856
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka