Inget nytt än, men som vanligt så är inga nyheter bra nyheter. Fick en bild för några timmar sedan, då hade de precis plåstrat om henne ordentligt (Hon fick bara tillfälliga plåster först innan vet hann kolla på allt).
Resized_20191219_052752.webp

:heart håller tummar och tassar!

Vi har haft en hund som sprang rakt in i en bil, bröt ena frambenet och fick ta bort en del av skallbenet. Han fick en "grop" i huvudet efteråt men repade sig.
Låter bra ändå... Just när det är skallen som skadas så kan det ju bli så väldigt illa. Med Aysu kunde de iaf konstatera att hon rör sig utan problem, reagerar som hon ska på allt osv så det var ändå "bra" med henne.

Låter bra ändå... Just när det är skallen som skadas så kan det ju bli så väldigt illa. Med Aysu kunde de iaf konstatera att hon rör sig utan problem, reagerar som hon ska på allt osv så det var ändå "bra" med henne.

Om du vill ha en positiv historia om skallskador: min wachteluppfödares ena hane fick skallen halvt insparkad av en älg förra säsongen, den fick in en fullträff precis ovanför ögonhålan. Det var mycket som gick sönder och de kunde inte lappa ihop hela skallbenet, men hunden blev helt återställd och jagar för fullt i år igen! Han var helt medvetslös efter smällen och hade lite rörelsestörningar precis efter att han fått komma hem, som har gått över nu :)

@Red_Chili min kompis whippet krockade med en älgtjur i juli och först trodde de hon skulle dö. Skallen var krossad och ögat såg inte bra ut. Hunden återhämtade sig supersnabbt, och kommer att kunna startas på oval igen trots att synen på ena ögat försvann. De är tåliga djur. Tummar och tassar hållna!

De ringde från djursjukhuset för drygt två timmar sedan, då skulle jag precis ut på långpromenad med Ebrah. Veterinär hade känt och kollat massor på skadorna och de ville bara extrachecka att jag ville ta dt-röntgen innan de tar bort benbiten. De ville också kolla om jag var ok med att de röntgar lungorna för att kolla så att allt ser bra ut där. Jag funderar på att be om röntgenbilderna sedan... Det kan vara intressant. Men ja, om inget oväntat dyker upp när de röntgar skallen så bör Aysu få komma hem idag.

Har dessutom sådan tur att en vän som vanligtvis bor på Öland just nu hälsar på sin släkt bara 15 min bilfärd från mig. Hon erbjöd sig att hjälpa till om något behövdes, så hon är salukitaxi sedan när Aysu ska hämtas.

Får hämta henne nu ikväll. Engelsktalande snabbpratande veterinär gjorde det inte helt lätt för mig att hänga med på allt, men jag förstod det iaf som att han tror att hon kommer läka bra och att hon under omständigheterna mår bra. Har haft ett jäkla strul med att få ihop det med skjuts osv, men om en dryg timme kan jag åka härifrån i alla fall. Jag är sinnessjukt trött nu men kan ändå inte sova. Hoppas bara att jag klarar av efterföljande sårvård. Det är en del bandage som ska bytas då och då och om jag fattade det rätt så har hon något dränage någonstans också. Jag får se hur det ser ut när vi kommer dit...

Liknande trådar

Hundhälsa Ligger här sömnlös och vakar över min lilla prinsessa. I torsdags märkte jag att hon slickade sig mycket och såg då att hon hade en...
Svar
18
· Visningar
1 129
Hundhälsa Börjar med att säga att jag har kontaktat veterinär men jag vet inte om jag är hysterisk, igen. Min lilla hund knasade till en klo...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Min hund som är 4 år, har diagnostiserats med början till spondylos i ryggraden, diskbråck i halsryggen, missbildat revben och även en... 2
Svar
23
· Visningar
4 676
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
472
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31