• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Medea_1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 763
M

Medea_1

Jag ska kanske börja rida en Islandshäst åt en tjej som vill ha en ridkompis!!! Men jag vet inte hur man gör! Jag har ridit vanliga hvb,araber m.m. men inga små ruffsiga saker! Viken´/vilka saker skiljer sig från "vanliga" hästar? Hjälp vad ska jag tänka på? :confused:

Sv: HjÄlp!!!

Skippa att försöka öva tölt på egen hand med en häst som inte är säker på sina gångarter utan rid i grundgångarterna istället, de är ju ingen som helst skillnad förutom de extra gångarterna.Om du inte får en grisepassare förstås :smirk:

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 419
Senast: animalasia
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Ramona
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 642
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025