• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare szanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 616
S

szanna

såg för ett tag sen någon som hade ett sidepull eller hackamore, i vitt läder. verkade vara jättebra!

men det ledde till att jag började fundera på fördelen med att rida på hackamore om man jämför med fördeln att rida på sidepull.
och om det är bra att kombinera med vanligt tränsbett...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hjälp

Tja, fördelen med att rida på sidepull om man jämför med ett hackamore är ju att man kan ta ledande tygeltag. Många hästar knäpper också av i nacken när de har ett hackamore på sig. Ett sidepull och ett hackamore har egentligen ingenting gemensamt, mer än att båda trycker på nosryggen.

Jag har aldrig fattat varför man ska ha ett kombinationsbett. Antingen rider man väl med eller utan bett? ;) Dessutom, när man rider på ett kombinationsbett kan man inte reglera styrkan i bettet. Det är ju som att rida på ett pelham med delta... eller nåt.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka