Sv: HjÄlp!!
Jag var väldigt nervös över hur det skulle gå när vår katt Bosse fick träffa våran nya valp Sonya. Bosse var/är min lilla kelgris, och så lugn och snäll, och jag tänkte att han kanske skulle flytta pga valpen.
I början betedde Bosse sig som din katt. Fräste och visade att han inte alls gillade den nya inneboenden. Han förstod heller inte att han kunde fly undan genom att hoppa upp på saker, så det fick vi visa honom. Han stannade nämligen bara på stället och fräääääste varje gång Sonya närmade sig. Men han smällde aldrig mot Sonya, fräste bara. Sedan så mjuknade han lite, märkte att Sonya bara ville leka och inte äta upp honom. Nu leker dom, tyvärr på Sonyas villkor. De har inte riktigt samma uppfattning om vad som är kul

Sonya leker alldeles för hårdhänt med katten, välter ner honom på golvet, ställer sig på honom och pussar pussar pussar! Jag blir lika glad varje gång Bosse säger ifrån, dock är det sällan. Då brukar han fräsa ordentligt, och daska till henne på nosen. En gång har hon fått en ordentlig smäll, med klor. Men hon blir så väldigt intensiv, så t.o.m. matte tycker att det är rätt åt henn