hmmm? fällningstider?

Det beror på från kanin till kanin o var i sverige när de byter.Men de byter 2 ggr om året som tar en paus mellan start o klart så att säga så det känns dom 4 ggr/året!
 
ja men jag menar byter de ungefär nu?
man tycker dom borde ha kvar pälsen när det börjar bli kallare, och att det bara ska växa mer?
 
Nej varje gång de byter växer det fram ny underifrån o när den är ngra mm tappar de den gamla.De tycks alltid fälla rumpan sist då de vänder den mot vinden tex.
Dessutom verkar det som om vinterpälsen är kortare men med tätare ull o att sommarpälsen är längre men med glesare ull.
 
Tja!

Tycker aldrig att det verkar finnas en tid som de inte fäller, bara tider då de e mer el mindre.... :crazy:
Iaf med min plutt!

Kram /C
 
haha :D
min gör oxå så att hon fäller sist på rumpan vilket gör att hon ser jättekul ut då hon blir mörkare i färgen (siames) för varje gång hon fäller.
förutom första gången då hon blev blondin hon som annars e grå/svart på sina mörka ställen... :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
308
Senast: Jeps
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: KesoNeso
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 835
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Halfrek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp