hmmm, skulle vilja ta tillbaka medlemskap direkt

Lilla_Gubben

Trådstartare
Hur gör man...
Tänkte vara smart och ladda ner en skolbok, blev ombedd att lägga in kortuppgifter för att de bara fick handla med vissa länder osv... men att inga pengar skulle dras. Har inte laddat ner boken ännu, men får massa spelerbjudanden och premiummedlemskap etc, inget jag vill ha, kan man ta tillbaka det direkt? Klantig som jag är googlade jag inte först och företaget hade inte så bra rykte. nu hade man free trial i 5dgr men visst borde man väl kunna ta bort medlemskapet direkt, men det gick liksom inte att bara backa stegen :( Åh, varför är man alltid efterklok och inte föreklok...

Hur gör man...
Tänkte vara smart och ladda ner en skolbok, blev ombedd att lägga in kortuppgifter för att de bara fick handla med vissa länder osv... men att inga pengar skulle dras. Har inte laddat ner boken ännu, men får massa spelerbjudanden och premiummedlemskap etc, inget jag vill ha, kan man ta tillbaka det direkt? Klantig som jag är googlade jag inte först och företaget hade inte så bra rykte. nu hade man free trial i 5dgr men visst borde man väl kunna ta bort medlemskapet direkt, men det gick liksom inte att bara backa stegen :( Åh, varför är man alltid efterklok och inte föreklok...
Fattar jag rätt att de har tillgång till dina bankkortsuppgifter?

Spärra ditt kort.

Fattar jag rätt att de har tillgång till dina bankkortsuppgifter?

Spärra ditt kort.
Jag håller med tanten och för framtiden så kolla om du kan skapa ett e-kort på din bank, det är ett virtuellt bankkort som man lägger en maxgräns på, säg att man ska köpa något för 99 kr så kan man lägga in 100 kr på kortet och inget mer och sen går inte kortet att använda till något mer heller.

Jag har lite samma stuk (inte e-kort, vad smart!) Utan jag har haft ett kort jag bara använder för internetköp som är kopplat till ett konto där jag bara har precis så mycket pengar som varan kostar. Kan vara lite joxit med att föra över pengarna från ett annat konto på samma bank, men det gör att jag känner mig tryggare.

Jag håller med tanten och för framtiden så kolla om du kan skapa ett e-kort på din bank, det är ett virtuellt bankkort som man lägger en maxgräns på, säg att man ska köpa något för 99 kr så kan man lägga in 100 kr på kortet och inget mer och sen går inte kortet att använda till något mer heller.
Så gör jag alltid när jag handlar på nätet, det är supersmidigt och jag ÄLSKAR e-korten! :love: :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Slår med huvud i ena varvet
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Stärka 3 åring
Tillbaka