2000:- och så utredningen förstås.
Jag var i kontakt med SKK och de kunde inte hjälpa mig angående prisfrågan men så ringde jag till Labradorklubben,och hon höll på att skratta ihjäl sig.
Jag tvingade även ägaren att ringa Labradorklubben så att hon fick höra själv vilket värde hunden har på "marknaden".
Lika med noll,de sa till henne att hon skulle vara glad om någon ville ha hunden över huvudtaget.
Uppfödaren 'r fö under granskning då de har fött upp alldeles för många valpar under flera år.
Karl´n som köpte hunden först (som valp)tränar ledarhundar och skulle ha henne till det men så skällde hon lite för mkt och såldes då till tjejen jag köpte henne av.
Fattar du?????Lite invecklat!

Det kom iaf fram att ägaren själv blivit lurad från början,köpt hunden utan vet. besiktning när hon var 11 månader....för 8000:-
Hunden hade kliat sig då också men den ägaren sa att det berodde på torr hud,vilket tjejen trodde blint på.
Denna karl går inte att få tag på och även han är känd hos Labradorklubben .
Dels för att han anses vara en mkt duktig tränare och dels för att detta tydligen hänt förrut.
Som säljare ska man faktiskt informera köparna om t.e.x vet.besiktning osv.
Hunden har heller inte fått sin ettårsspruta ännu.
Vovven har alltså haft tre hem innan oss och är bara 1 år och 3 månader.
Det är verkligen inget fel på henne så jag har svårt att förstå varför.
Men jag är iaf väldigt nöjd med henne och här kommer hon få stanna.

Tjejen som hade henne innan oss var här igår och hälsade på ,hon var förvånad över att hunden inte längre var stressad och att hon (nästan) aldrig skäller på andra hundar.
Hon är verkligen mkt mer harmonisk i sig själv....och inte för att skryta, men gissa om jag är stolt över mitt arbete med henne.

Jag kan ju ingenting om hundar egentligen ,har bara gått på sunt förnuft.

Jag tog även med tjejen till vovvens favvoplats,det är vid havet ,dit åker vi några ggr i veckan så hon får bada av sig lite.
Tjejen var också förvånad över hennes blanka fina päls och hennes numera lugna drag i ansiktet.
Hon sa även att vovven inte kunnat få det bättre och var glad att hon gav oss en chans trots min okunskap.visst fasiken har jag gjort massa misstag men jag har också lärt mig massor.
I början slängde jag bollar till henne för att hon skulle springa av sig,se´n kom jag på att hon blev stressad av det,började då istället gömma saker i skogen som hon fick leta upp.
då både sprang hon och blev mentalt trött.
För er är säkert dessa saker självklara men inte för mig.

Jag är verkligen inte van vid hundar och det är ju en stor nackdel när man vill ta över nån´s älskling.
Men jag är tacksam för att just jag fick förtroendet.
Ägaren fällde en tår när vi var i skogen för att hon såg hur bra vovven mår.
Dessutom var hon förvånad över kontakten mellan mig och vovven ,hon har stenkoll på mig numera ,vilket hon inte hade innan.

Hon lyssnar på minsta lilla viskning och gör allt för att "behaga" mig.
När jag skulle visa hur hon sökte upp grejjor så skulle förra ägaren gå och gömma en trådknutsleksak i skogen o så beodrade hon ut vovven på sök.
Gissa vem hon lämnade saken till när hon kom tillbaka......

Min lilla guldkotlett

Hoppas att det går lika bra i fortsättningen också.