HMmmmmmmmmmmmm.....

Sssch, säg inte sådär! :mad:

Jag har aldrig upplevt det förut, men tänk om det blir så nu när jag ska skaffa två lite senare? Säkert bara för att du sa så då! :eek: :mad: :p
 
Men det är väl också dubbelt så roligt???? :(

Är det väldigt illa att vara borta fyra timmar i sträck?? vad gör de när de är ensamma hemma...??? Äter katter,pissar i min soffa,äter kattbajs ur lådorna??? :confused: :crazy:

Ska motera upp en sensorkamera så att jag får veta..... :angel: :devil:
 
Det börjar luta åt att jag inte kommer skaffa en kompis ......har nog inte tid med två..... :(
 
Silver är väl snarast en "blå" hund.
Dvs den är dd (gissar)
I så fall är det inte konstigt att det blir svart med dom flesta man korsar dom med.
Dom flesta raser har inte dd.
 
Troligen bara dd som bleker allt svart till en blå/grå nyans.
Frågan är vad är då en äkta silver (för jag vet inget...jag är uppvuxen i Angered :D )?
 
Dom är jag säkra på att dom är dd :D
Har för mig jag kollade upp det för ett tag sedan :p
dd påverkar bara svart och inte rött.
 
Lägg märke till att jag skrev blå labbar i orginalinlägget..... :angel: :angel:
ohhhhh vilken koll jag har...*NOT* :smirk:
 
Okey. Ja, för många svarta nedärver blåa valpar, med ena föräldern blå. Andra hanar nedärver inte alls (Har ofta rena svarta stammar bakom sig) och då blir det aldrig blått även om tiken är blå..

Jag fattar inte riktigt det där, så jag håller mig undan och kolla färgen på min hund bara ;)
 
Vad underbart det låter med din hund!!! :love: :love: :love:

men du, nio katter borde väl räcka för att hålla henne sällskap? Vår hund hade varit glad om han hade haft en katt att leka med. :)
 
finns det inget anlag som bleker leverfärg då? för jag tycker att de ser mer brunaktiga än blåaktiga ut...
 
D-This is the dominant allele of the two genes. This allele gives a more denser color.

d-This is the recessive allele. This gives a more dilute color.

Blue is the dilute of a black, and lilac is a dilute of a chocolate.

Fast jag tror fortfarande att det är labbar korsade med Weimararer, hur har annars anlagen kommit in i rasen som bara ska innehålla B och E... Att de till en början bli svarta är väl för att d är ett recesivt anlag, men korsar man de avkommorna i sint tur med varandra...

Alltså om dessa silverlabbar är d med brunt, så borde man få blåa med d med svart!!(?) Eller tänk en d med gult... Kanske blir en sån läcker färg som många Akal Theke har *slurp*

(Hoppas att ni förstår mitt förenklade resoneman, inget man kan lära sig nått av utav, men kan man lite så förstår ni nog vad jag menar!!)
 
När jag har tittat på nätet verkar ingen riktigt säker men det verkar som dom tror att silver är en bbdd hund :)
En nerblekt brun (lever) hund.
 
Som en fortsättning...

Läste att dd bara blekte svart ocn inte rött. En svart labrador har EE BB, EE Bb, Ee BB, Ee Bb

En brun har EE bb, Ee bb

Jag vet inte hur rött ser ut och hur det förhåller sig till brunt??
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 890
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
697
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 264
Senast: Klara
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp