Hö från Fäboden

Dravena

Trådstartare
Någon som vet hur mycket det är i deras påsar? Det står bara "stor påse", det har man ju inte så mycket nytta av.... :confused:

Jag tror inte att dom väger påsarna men en "stor påse" är som en stor sopsäck. Alltså ca 1 m hög och 40 cm bred.
Höet är inte ihoppressat, det ligger ganska "fluffigt" i påsarna.

3,5-4 kg är det tydligen, så nu vet jag. :) Hyfsat billigt ändå måste jag säga, om man jämför med zoobutiken jag har här ute. :crazy:

Fäboden har väldigt billigt foder. Jag har ca 6 mil dit (enkel resa) men åker heldre dit än till "vanliga" zooaffärer

Jag har ju lite närmare, kanske två mil eller så så för mig var det absolut värt det! Kom hem med en hel bal för 55 kr istället, plus spån som också räcker ett tag. :) (För att inte nämna alla små söta marsvin jag skulle kunna ha tagit med också! ;))

De har många olika förpackningar, från små påsar till hela balar (och även balar i olika storlekar!) :)

Den är ganska stor, några kilo. Räcker länge till mina tre djur.
Brukar handla där, blir storshopping nån gång ibland. Jag köper stora höpåsar, stor spånbal osv. Det räcker länge och är billigare (trots bensinkostnad)!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har börjat klura på hur jag smartast ska packa hö för sommarens kommande meetings och har för mig att jag sett något om att...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Snurrfia
·
Övr. Katt Häromkvällen glömde jag kattmaten på köksbänken. Ett öppnat tetrapack inlindat i en brödpåse. Mitt i natten vaknade jag av att Buster...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: fejt
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 007
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka