hö..!!!!???

zazza girl

Trådstartare
jag undra fall någon här vet ugefär hur mycket hö man kan få ut på 2 hk mark...????
jag och min sambo ska köpa en gård och då få vi med oss en äng som e 2 hk....
som vi fundera på att ta hö på....
så e det någon som vet ungefär...????

Sv: hö..!!!!???

Har en åker på ca 1,3h. På den fick vi ca 11 ton hö.
Sen kan du ju påverka mängd och näringsämnena genom gödsling och att vallen inte ligger mer än 3-4 år innan du plöjer upp och sår nytt.
Mvh

Mellan 5 och 15 ton, beror på var, vad, hur, när och om ;)

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

oki.. få se , vi ska nog ta hö i år på den ...
men om vi säger att jag få ut 8 ton... hur länge räcker det ungefär till tre hästar..????

Beror ju helt på hur mkt de äter var per dag. Tex fri tillgång till tre hästar, ca 15 kg var per dag=45 kg per dag, 8 ton=8000kg, 8000/45=178 dgr=ca 6 månader.
Sen måste man ju ta i beaktning vad du får för analysvärden på höt osv.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har börjat klura på hur jag smartast ska packa hö för sommarens kommande meetings och har för mig att jag sett något om att...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Snurrfia
·
Foder & Strö Tankar om denna analys. Har ett 10-årigt KWPN sto som är svår att få hull på och tanken är att hon ska betäckas så småningom, tror ni...
Svar
2
· Visningar
483
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka