Hobbes katthotell

Sv: Hobbes katthotell

Jättefint ! Men går alla katter ihop? Är det katthemockså? Såg en katt som var mindre vacker i päls och hull, därav min undran.

MissFideli skrev:
Jättefint ! Men går alla katter ihop? Är det katthemockså? Såg en katt som var mindre vacker i päls och hull, därav min undran.

Man kan välja om man vill ha ensambox eller inte till katten.

Jag tror att det bara är gästkatter där men jag vet ärligt talat inte. Vi har inte tänkt på att fråga om det.

Först var vi där på ett studiebesök för att avgöra om det "dög" till guldklimpen. Och sen har Hobbe bott där när vi har varit bortresta.

När vi testade kattpensionat i Sverige var Hobbe ledsen när vi hämtade honom så det här stället har varit ett fynd. Hobbe har trivts mycket bra.

Känner du förresten till om det finns katthem i Tyskland?

Nä, men jag antar att dom precis som England och Amerika har djurskyddsföreningar som drivs ideellt. Men jag vet inte, det kanske dom inte har.

Tänkte mest på smittorisken och risken får slagsmål. Såg inga nät på bilderna. Men det såg otroligt läckert ut ! Kul med ett påkostat pensionat, här i Sverige är dom ju så små och trista. Dom har det dom behöver, men inte ett uns mer.

Den som var risig kan ju vara gammal också, dom kan ju bli fula i pälsen och tunna ur av ålder.

De har en veterinär som kommer dit ofta och kollar alla katter.
Vid första vistelsen var man tvungen att betala extra för veterinärkoll på katten.

vaccinationer mot kattsnuva och kattpest var obligatoriskt.

Hörru, inte ens JAG skulle velat åka därifrån, så skäll inte på kissemissen i onödan!
Helt underbart!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
538
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 391
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka