'Höboll' - finns de att få tag i längre?

Alexandra_W

Trådstartare
För flera år sedan hade bland annat Hööks en sorts 'höboll'. Det var som en ganska stor rund 'boll' av gummistänger som man skulle ha hö i (tänk som hönät).

Hööks har ju dock inte sålt dem på flera år och har inte sett dem någon annanstans heller. Är det någon som vet om de fortfarande finns att få tag i och i så fall var? Jag skulle vilja ha en sån..

Sv: 'Höboll' - finns de att få tag i längre?

Men tusan, vet att jag såg en sån på en internetshop för nån dag sen.. Ska se om jag hittar länken!

OM du hittar länken så har du ytterligare en som blir tacksam här :bow: !

De finns tydligen, fått mail från en som har ridsportbutik och som kan beställa från en av sina leverantörer. Dock är priset betydligt högre än vad de kostade på 'den gamla goda tiden' hos Hööks. Prisuppgiften jag fått är 539 kr/st plus frakt :crazy:

Med andra ord blir det till att ta på sig Uppfinnarkepsen plocka fram Pvc-rör, rep och en massa fantasi och tålamod.
Vilket DJÄ*LA pris :crazy:

Hej hej!

Jag vill också ha tag på en höboll! Pållen tycker den är väldigt rolig, vilket innebär att den börjar bli lite sliten... :smirk:

Var har ni hittat de höbollar som skrivits om i tråden? Någon som har en länk dit?

MVH Anki

När vi åker till Borås så åker vi förbi en ständigt tom hästhage där det hänger en sådan på en stolpe...... :devil: :angel:

kullerbytta skrev:
Nej inte PVC rör. Jag tror mer på vattenslang med balsnören i. :idea:

JA!
Att jag inte tänkte på det, men vad tror du om sådana tunna svarta plastaktiga rör som man har och lägger till vattenburen golvvärme?
Får nog ge mig i kast med detta projektet till vintern, alltid bra att ha något littet "pyssel" på gång... :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
895
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka