modzan

Trådstartare
Jag skall byta stall och då blir även ett höbyte aktuellt. Hur gör man?? Är det bara att byta rakt av eller bör jag blanda upp det nya med den " gamla"? :confused:
//Malin

Jag brukar köpa med mig hö från gamla stallet och byta successivt. Vill du få ännu längre övergång kanske du kan köpa lite från nya stallet och börja blanda redan där du står nu?!

Får hästen ett par veckor på sig är det jättebra!

Vad hade analys med höbyte att göra??? Att man byter rakt ställer till det i hästens mage, det är jobbigt nog att byta miljö.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
870
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: Hello
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III
  • Atletix
Tillbaka