Bukefalos 28 år!

F

FTW

Vad äter höns egentligen?
En del säger att hönsen luktar mer "höns"= pyton om de får Pullfor. Så vad annat kan man ge dem?
 
Sv: Höns-mat

Inte för att jag har höns, men vad jag fattar det som så äter de det mesta i matväg. Bodde på ett ställe innan där några hade höns så i princip alla matrester skulle skrapas ner i en hink till hönorna.

Sen om de bör äta något speciellt hönsfoder också vet jag inte, men det är väl inte särskilt konstigt om de bör göra det.
 
Sv: Höns-mat

Mina får:

*värpfoder
*korn
*snäckskal
*matrester
*grönsaker

Tycker inte dom luktar speciellt mycket.. En förutsättning om man ska ha hönshuset så luktfritt som möjligt är att mocka Ofta.....
 
Sv: Höns-mat

*Knapplån*
Vill bara berätta att när vi hade höns, så såg jag när en av hönorna käkade en kopparödla.Efter det kunde jag knappt äta deras ägg:crazy: :o
 
Sv: Höns-mat

Höns är allätare och äter även kött. Nu får man ju inte fodra med kött hur som helst p g a smittrisken. Men skulle en höna få tag på det äter hon det. Plus att dom äter insekter och maskar om själv får bestämma. Likaväl som frö och växter.
Om man tar en gås och jämför med så äter den bara olika växter och växtdelar.
 
Sv: Höns-mat

Men vad ska jag köpa för mat?
De går ute hela dagarna (utom när de inte vill gå ut för de blir blöta om fötterna ...:o ), så de hittar väl lite allt möjligt, men vad ska jag lägga i skålen?
Matrester känns som gjort för att råttor ska komma ångandes.
 
Sv: Höns-mat

Köp du Pullfor det spelar ingen roll vad du ger för foder till dina höns dom kommer aldrig att lukta jordgubb ändå!;)
 
Sv: Höns-mat

FTW skrev:
Men vad ska jag köpa för mat?
De går ute hela dagarna (utom när de inte vill gå ut för de blir blöta om fötterna ...:o ), så de hittar väl lite allt möjligt, men vad ska jag lägga i skålen?
Matrester känns som gjort för att råttor ska komma ångandes.
Pullfor,snäckskal,majs... Hur du än gör så får du råttor.
 
Sv: Höns-mat

det finns hönsfoder att köpa men dom gillar också "rester" från oss människor, som tillexempel potatislimpa, potatis osv. ;) men "huvudfodret" är väl den vanliga hönsmaten.
 
Sv: Höns-mat

Jag vet en gammal hönsägare som lät sina höns gå ute och fodrade med vete och majs inne. Vete för det var nyttigt, majs för att det gav gulare gula. På vintern fick någon typ av grönfoder också i väntan på att gräset skulle börja växa igen.
 
Sv: Höns-mat

höns äter i princip allt :p haha. det enda våra inte äter är citrusfrukter har vi märkt.
förutom matrester och annat ger vi pullfor till våra.
 
Sv: Höns-mat

Ja jag undrade vad lilla söta hönan pickade på ,gick fram och tittade och han precis se innan hon svalde den:d :eek: .
 

Liknande trådar

Övr. Djur Är det någon som har dimmer till sina höns? Jag kollade med Högberga och de har en flimmerfri ledlampa som kan kopplas till dimmer, men...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 798
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
2 026
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp